måndag 16 januari 2012

Inspiriation

Fick veta nu i morse att min lillkusin, min äldsta farbrors dotterdotter, dvs min kusins flicka, hon hade en blogg så jag swoschade in och såg en jättefin blogg! Så nu har jag en ny blogg att följa, tjoho! Hon hade lagt ut massa fina bilder på sitt hem, sin fina lilla familj o på sin växande mage. Släkten växer- för hon ska få sin första lilla bebis snart, i april tror jag det var! :D Himla spännande!!! Hon verkar också va inne på inredning, shabby chick o så, himla fint. Önskar man hade haft obegränsat med pengar så hade jag gjort om här hemma... Visst, vi har det fint och såå men man vill juh som alltid göra nåt mer liksom... ;) Synd man inte är Maria Montazami-rik, då hade det blivit ett ÄNNU finare hem som vi har!


Jag har tvättstuga nu på morgonen, klantjag hade inte alls tvättis igår kväll som jag trodde, jag hade ju bokat på fel dag. Så jag får tvätta nu på morgonen, ska försöka norpa nästa pass också så allt hinner torka ordentligt. Vi bor i ett jättefint och jättestort hus men har bara EN enda tvättmaskin, ingen grovtvättstuga och inga torkskåp, bara ett sketet och asdåligt torkrum som INTE torkar kläderna, jo om man låter dem hänga en hel dag. Annars är allt fuktigt när man tar upp kläderna. Hade det gått hade man köpi sig en egen tvättmaskin och torktumlare men det finns inte plats nu, badrummet är toklitet- det är ju ombyggt från ett simpelt dass och en garderob, ett vanligt standardbadkar ryms inte ens... Har roat mig med att leka inredningsarkitekt i köket, i tanken alltså, på hur man skulle kunna göra lägenheten än bättre, finns ju som inte många skåp eller nåt sånt. Planlösningen är minst sagt knasig men samtidigt är det ju som en del av den 113 år gamla lägenhetens charm. Skulle ibland vilja se vad som hänt i den här lägenheten, just nu när jag sitter och skriver så sitter jag där det var kök förr i tiden, precis där den stora spisen var, man ser det på golvplankorna, hur de är formade. Dörren som förr fanns och ledde in i rummet, den är igensatt och vi har placerat ett stort svart skåp framför, så man inte ser listen bakom. Däremot den dag som vi får barn, så kommer det skåpet att tas bort har jag tänkt, och så kanske man hänger nåt draperi, eller rent av målar nåt fint över dörrkarmen, som de av någon knasig anledning lät vara kvar...


Jag är fortfarande dunderförkyld med rinnigt öga, snorig näsa, snarkande nätter (stackars älskade make), missade faktiskt första föreläsningen i förra veckan, var tvungen att gå hem och lägga mig och vila, Nova kom och höll mig sällskap och vi somnade i sängen. Hon är så mysig den lilla knaskissen. Ögoninflammation fick jag IGEN i höger öga, tur jag hade kvar medicin från förra omgången så nu har jag hållt på och duttat det i ögona och smörjt in mina äckliga munsår, som dock verkar torka så om några dagar kanske man ser ut som folk igen och inte som en zombie! Och till råga på det, så fick man ju mens också så nu har man haft gottesug utan dess like! GAH! Kroppen fullkomligt skriker efter choklad och chips och läsk, oh gud så gott det skulle vara att få moffa i sig sånt. Men jag vet, jag skulle må sååå dåligt efter en stund så det är inte värt det. Men visst fan skulle det vara gott och få suga på lite chips, lantchips med dill och gräddfilssmak va...? ;) MMmmmm... Aja, får drömma mig bort där. 


I morgon väntar mitt livs andra hemtenta, ska bli spännande, har redan lite planer uppställda över hur man ska gå tillväga... 


Bakade igår, för att återgå till summering, ja jag hoppar i tankarna idag, so what, vad jag hoppas på goda bröd igår, jättenyttiga rågbräck med jättejättelite vetemjöl och russin satte jag i och grovhackade hasselnötter. Älskling gillar nötter i bröden. Hoppas det smakade bra, gjorde en sån macka till honom att ta med sig till jobbet. Själv har jag inte petat i mig frukost än, är inte riktigt hungrig ännu känner jag, så jag nöjer mig med att sippa kaffe med en liten skvätt mjölk i och så bubbelvatten som står i en flaska vid sidan om så man kan variera sig lite. Vad gjorde man utan sitt bubbelvatten?! :D


Vi hade finfrämmande i lördags igen, av familjen Örndalen och då gjorde älsklingen goda, goda hamburgare till oss, jag stod för de hembakta hamburgerbröden. Hamburgarna dvs återstående, återanvändes igår när jag kokade fiberpasta och gjorde en tomatsås till. Gud så gott det vart!


Men nu är det dax att avrunda inlägget för idag... Heippa hei! :D







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar