tisdag 24 januari 2012

Det är mycket nu... igen

Så där ja, där var man officiellt inne på termin 2 av 7 på min härliga utbildning! Var på introföreläsning igår men vår braiga lektor Gunilla Petersson märkte av sina slitna studenter så hon släppte oss från sin föreläsning en hel timma innan det var tänkt! TACK! :D Varför vi var slitna? Ja, jag kan bara tala för mig själv när jag säger att man slet (lite iaf) med hemtentan som vi hade i förra veckan, inlämning skulle ske senast måndag (igår) kl 9. Så nu väntar 10 långa arbetsdagar innan man får veta om man klarat tentan eller ej. Denna gång gick uppgiften ut på att man skulle beskriva hur man skulle lägga upp en forskningsstudie med alla vetenskapliga teorier och metodbeskrivningar, hur man skulle analysera det hela osv. Klurigt men lärorikt. Hur som helst så väntar en enormt spännande 15 p kurs i Samhälls- och beteendevetenskapliga teorier i socialt arbete, mycket psykologi och sociologi! :D *gnuggar händerna av pur lycka*


Idag har jag ingen föreläsning men mycket att göra ändå, ta hand om disk och rentvätten, fixa med sängen där huvudändan verkar ha släppt vilket innebär att jag måste lyfta ur madrassen, skruva bort en list som madrassen ligger på, vrida om en skruvmojäng, skruva fast listen igen och på med madrass och sängkläder. Sen måste jag upp på vinden med julgrejerna som står fint nerpackade i påsar, väl där måste jag riva ut massa junk skulle jag tro för att hitta älsklingens dammsugare som ska få ersätta min gamla trotjänare som efter 11 år gått sönder. Tack för tiden som var! Sen efter det ska jag gå och lämna tebax och reklamera ett par skor som vi köpte åt älsklingen på Deichmann där skorna helt sonika gått sönder som baki hälen. Man får det man köper, billiga grejer håller inte men de gånger som de håller har man ju gjort ett bra köp, kruxet är bara när vet man att det är bra och billigt...? Det tål att fnulas på. Nåväl, jag fortsätter på min memonote till mig själv; sen blir det att skutta in på ICA och köpa lite jäst och sånt, sen blir det en prommis upp till universitetet där man ska anmäla sig till terminen, det räcker inte bara med att anmäla sig online neeeeej då, man måste även anmäla sig, lixom alla 10,000 andra studenter (eller hur många vi nu är på LiU Norrköping) på plats på expeditionen. Behöver jag säga att man får köa lääänge? Efter det blir det hem och baka lite mer bröd, bakade iofs igår man får passa på och baka och fylla frysen, det kommer snart dagar där man inte hinner mycket mer än skola och hem... Sen har jag därefter massa smågrejer att hinna med också men det är mer pappersexercis som att ex. lämna facket iom jag gått med i SSR samt kika på skolböcker, rusa upp till hyresvärden osv...


Nu ska jag ta och kika upp lite vad man får för lön från kommunen från i julas! Tjilevipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar