fredag 24 februari 2012

Funderluringar

Jag har funderat lite på det här med hysterin kring Victoria & Daniels bröllop och bebis och sånt. Jag tror att det är för att de liksom symboliserar det som är normen i samhället, att leva gott i sitt slott (!), bli historisk, vara snygg (nåja...), ha fina kläder (nåja igen...), gifta sig i värsta prinsessbröllopet som de flesta tjejer innerst inne önskar sig, sedan får de barn, något som de allra, allra flesta önskar sig. Paret symboliserar något gott, att hur illa det än är i samhället så är NÅGOT gott i alla fall. Victoria verkar vara en klok och trevlig tjej, betydligt smartare än sin klumpeduns till far. Daniel är det än så länge svårt att få en uppfattning om, han har ju som varit mest i skymundan typ... 


Nu ska jag ta och hoppa i snarkofagen, jag misskalkylerade, som vanligt, tiden för att snickra ihop min uppsats och fick därför sitta till 2 inatt och sen upp kl 06,30 och fortsätta skriva, inlämning kl 8 och seminarium på det. Boken som diskuterades för min lilla  grupp (vi blev indelade i grupper där alla hade läst samma bok) var "Pundare, jonkare och andra" av Bengt Svensson. Himla intressant bok att läsa och den kändes inte som 445 sidor när man läst klart! Vilken hemsk värld, narkomanvärlden... Jag kommer nog få stifta bekantskap med den världen i mitt kommande yrksesliv skulle jag tro...



Nu, adios amigos och ha en jättetrevlig helg! TGIF!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar