fredag 13 april 2012

Gamling

När man sitter och lyssnar på låtar på youtube, låtar från förr, o tänker på hur himla unga de i socionomklassen är, så känner man sig så fruktansvärt gammal... Många är kring dryga 20 bara. Fatta, jag är 34, snart 35 va? *räknar lite fort* Japp, 35 år snart. Herre djävlar. Snacka om att verkligheten kickar en i ansiktet. Kidsen i klassen är så unga, så gröna, så omogna i många fall, beter sig som fjortisar med sitt tisslande och snackande under föreläsningar, tisslandet som gör en tokig för man inte hör vad lärarn snackar om. Men egentligem , är man så djävla mycket mognare än dem? Visst, man har vart med om mer än dem, man har typ 15 års försprång i många hänseenden, men egentligen, är man så himla olik dem? Ja, förutom att man ser äldre o mer sliten ut? 35... Jag kan inte riktigt fatta jag är snart 35. Det är ju typ skitgammalt juh. Som jämförelse var min mamma ensamstående med 2 barn när hon var 27. Jiz. 

Låten nedanför, med Bananarama, minns jag att jag tyckte om i slutet av 1980-talet. Då var många i klassen inte ens påtänkta... 


3 kommentarer:

  1. Jag gillar den låten fortfarande=)

    SvaraRadera
  2. heheh jag med Linda, jag med! Det gjordes himla mycket bra musik på 1980-talet, musik som fortfarande står sig! :D

    SvaraRadera
  3. 80-talets musik är klart bäst. Ultravox, Soft Cell, New Order, Alphaville, A-ha, the list goes on=)

    SvaraRadera