tisdag 17 april 2012

Ja, uschjaligen

Guuud så trött jag var i morse då! Orkade inte ens gå upp och pussa min älskling hej då.. ;) Hade en katt vid fötterna o en annan på ryggen... Nu har jag i alla fall kommit mig upp, sitter och lyssnar på musik och väntar på att kaffet ska bli klart. Måste få mina 3 koppar så man kommer igång...

Var igår och slet gris på gymet, hade puls på över 160 eller var det 170?! Men skönt var det. Älskar när man blir svettig på magen. ;) I en perfekt värld hade jag orkat gå och gymma nu på morgonen men då måste jag tvätta håret igen (man kan inte sitta på skolan en heldag och ha svettigt hår). Så jag skippar det. Tar nog långpass i morgon och på torsdag, kanske rent av fredag också.

Hann med massa jox igår: Gjorde klart PM:et 1 ½ dygn innan den skulle vara inne, var på universitetsbibblan och lånade böcker på morgonen, deklararationen fixades, skatten betalades in, ringde ett viktigt samtal, fejjade hemma  plockade tvätt och rendisk och på kvällen snickrade jag ihop supergod korvstroganoff och så tog vi en långprommis där vi gick i småregn mot slutet. Det gjorde dock inte mycket för då var vi nära vårt älskade hem. :)

Önskar alla, snälla som elaka, en riktigt fin tisdag! :D Heippa hei!

2 kommentarer:

  1. Halloj,

    3 koppar kaffe på morgonen låter som ett dunder sätt att vakna på :). Jag själv brukar inte dricka kaffe då jag inte tycker om smaken (och har därmed per definition inte blivit vuxen *S*).

    Fast för att råda bot på min morgontrötthet så brukar jag ta ett par koffeintabletter på morgonen för att vakna till. Dom kan man köpa på apoteket och jag tror dom kostar 50:- per burk.
    En tablett innehåller lika mycket koffein som en kopp kaffe (100mg). Efter någon halvtimma så brukar man piggna till och att köra morgonkondition efteråt fungerar ganska bra :).

    /C

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du gissat att bebbe kommer den 25 e.. på mammas födelsedag! :) åh jaa, det ska bli så kul på fredag då mediumet kommer, berättar sen om hur det var å så.... kramkram

    SvaraRadera