torsdag 24 maj 2012

Efterrätter...

I dag är jag gräsänka igen, maken är och spelar boule med jobbet, igår var han på fotboll. Har haft megaont i huvudet från och till hela dan men nu verkar det lätta i alla fall liiiite... Pamol- thank god!!


Var grymt sötsugen också men då jag kör med lchf så vart det inget gottigotti, istället gjorde jag som så att jag tinade lite frysta hallon och vispade grädde hårt med lite, lite vaniljsocker och så på med 4 grovhackade hasselnötter. Gud så lyxigt det kändes!!! Och gott som tusan!



Var med Sabina och söt-Lovis för nåt tag sen på Waynes coffee här i stan, första ggn som man var där. Lyxade faktiskt till det hela med att köpa en chai-latte och en halv brownie. Har inte köpt många chailattar i mina dar, lärde mig att älska det från Linda uppe i sthlm, hon gillade också det vill jag minnas. :) Minns hur jag smakade av henne på en vegoresturang på Sveavägen, Cafe 66 kanske det hette eller nåt liknande, minns inte... De hade en grym go tror det var bulgursallad som smakade tacos? Bilden är iaf från Waynes... :



Fick även veta att jag blivit godkänd på salstentan i juridik, bara 1,5 poäng från VG. :) *glad!* Skönt att kunna lägga det bakom sig. Nu är det kvar ett seminarium och så en hemtenta och så är jag helt klar med mitt första studieår på socionomprogrammet! Tjohoooo! Men inte får jag sommarlov för det, börjar ju jobba direkt på måndan den 11/6 och kör heeeeeela långa sommarn! ;) Men nu har jag i alla fall heeeelg! (ska dock läsa skolböcker så helt fri och ledig är jag inte).

Nu ska jag fortsätta dricka mitt bubbelvatten och hoppas att huvudvärken släpper snart... 


1 kommentar:

  1. Cafe 60 heter det så nästan=)
    Chailatte är grymt!
    Kram

    SvaraRadera