onsdag 30 maj 2012

Upphittat

Var på uni idag när Marlene och Malin upptäckte en mobil som låg på en bänk utomhus. Jag stuffar ut direkt för att ta reda på den upphittade telefonen. Här börjar intensivt detektivarbete för att få tag på ägaren. Oturligt nog hade vi seminarium precis efteråt och det ringde och smsades några ggr, liiite pinsamt när man står där framme och ska berätta om självskadebeteende hos en tjej i en bok som vi läst, Zebraflickan. Nåväl, fick tag på en person som fick budskapet om att jag skulle lämna in mobilen på studentexpeditionen. Hoppas den om tillrätta. Vet ju hurdan panik jag skulle få om min nalle kom på villovägar!!!

Just nu håller jag på och fixar med maten, älsklingsmaken borde dimpa ner när som helst. Idag blir det kassler i ugn. Receptet hittade jag på kokaihop. Självklart har jag modifierat det lite... ;) Till detta blir det kokt sparris och kokta grönsaker. Luktar himmelskt nu!



Kassler med ananas
1 st kassler bit
8- 10 st ananasringar
3 dl grädde
0,5-1 dl chilisås
2 dl riven ost
champinjoner efter tycke


Gör så här:


1. Skiva kasslern och champinjoner. 
2. Vispa grädde och chilisås med elvisp till lagom tjocklek. 
3. Lägg kasslerskivorna i en smord ugnsäker form. Lägg över ananasskivorna och häll sedan över den vispade grädden med chilisåsen. 
4. Häll den rivna osten över gratängen och grädda i ugn 250C i ca 10-15 min. Servera med pressad potatis, pasta eller ris och sallad. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar