torsdag 14 juni 2012

Sen sist...

Ja, så har man jobbat några dagar då. Börjar känna mig som hemma igen med alla gamlingar och rutiner osv. :) Kommer jobba en hel del under sommarn med vad det känns som få lediga dagar men visst, de finns och då ska här njutas med maken, åka till svärföräldrarna, slappa, städa, ja normalt pyssel helt enkelt. Skillnaden med att plugga är att när man jobbat sitt pass så går man ju bara hem, man slipper stressen med att ha miljarders med böcker kvar att läsa när man är klar med den man håller på med. Men jag klagar inte, älskar att plugga, det är skitspännande och man lär sig nåt nytt precis varje dag! Wonderful! Sen så märker man att man har förändrats, redan efter 1 år socionomstudier, möter man nån som ser ut att behöva hjälp, så tvekar man inte som man gjorde förr. Som här om sistens när jag cyklade hem sent efter jobbet så ser man en tjomme som sitter på gatan. Jag tänker instinktivt att det där är ju inte bra, har han gjort sig illa eller mår dåligt. Så jag stannar cykeln. Nu var det inte fullt så illa, snubben var aspackad och undrade om jag hade eld. Han tackade så mycket för att jag hade brytt mig. :) Sen så tänker man på hur man bemöter de som man jobbar med, på ett helt annat sätt, ja nå inte helt annat sätt men iaf mer medvetet liksom. :)

En helt annan sak, lyckades bita sönder en tand härom dan. Paniken som infinner sig när man inser att shiiiiiit! en tand är trasig, den går inte att beskriva! Kindtanden nere till höger, innan visdomstanden hade gått sönder. Bara att boka tid hos akuttandläkare för folktandvården hade inga lediga tider förräns i AUGUSTI!!!!! Drygt 1400:- och en kvarts behandling senare så är jag nog nöjd. Det värker lite fortfarande men det går nog över. :) Har en undersökningstid i juli hos FTV så får de kika upp hur mina gaddar mår... Long time no do liksom.

Måste även ta och rekommendera ett sjukt gott och somrigt vitt vin, Spring village nr 6803 på Systembolaget! Sååå mums! Kan tänka mig att det skulle passa så bra till kyckling,pasta, soltorkade tomater, parmesan osv. :) Fisk ska det funka bra till också men sånt kommer ju inte innanför våra dörrar mer än i tonfiskform som går till missemjatterna. 




Och appropå missarna, så kom klösmöbeln i veckan som sattes ihop rätt så fort. För knappt 690:- fick man det här... 




Översta delen, över "boet" är riktigt svajigt så ingen av de tre busarna har kommit/vågat sig opp dit. Det runda boet längst ner är en räddad kvarleva från förra klätterklösmöbeln som inte dög till Fiahemmet som tackade nej. Jahapp, slipp då. Hade annars kunnat tänka mig att det hade passat ett gäng unga katter att leka och busa i men men. Skitisamma som min mamma brukar säga. 

Och appropå mamma och föräldrar så var min pappa förbi för nån dag sen, han var på Sverigeresa och skulle stanna till i Stockholm några dagar och ville då överraska oss... Synd bara att det inte funkade för jag skulle strax till jobbet när han ringde och sa han var på väg. Ja så kan det gå när man inte ger "heads up"... Och när man spinner vidare på släktgrejen, lillebrorsan Peter har nu tagit studenten ****GRATTIS!!!!!!!**** och lillebror Simon har gått ut 9:an ****GRATTIS!!!!!!!!!**** och lillebror Filip kör vidare med 2:a ring till hösten. :) Gud så stora småbrorsorna blivit: Peter rycker snart in i lumpen! :D

Nej, nu är det dags att avnjuta älsklingens underbara chili con carne!

Tjilevipp!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar