måndag 18 juni 2012

Jobb, jobb, jobb!

När man är student så får man passa på att jobba så mycket man bara kan, speciellt sommartid när CSN inte skickar några penningar! Så jag har jobbat massa nu sista tiden, en ledig dag på en vecka... Så idag när jag går på 2 dagars ledighet ska jag försöka njuta så mycket jag kan. Hade först lekt med tanken att gå på gymet idag men jag skippar det, kör istället i morgon och på onsdag. Det nyttigaste jag kommer att sträcka mig till att göra idag är tvätta och så blir det att röja lite i vårt hem. Thats it. Är rätt så seg, har jobbat flera sena kvällar och så två tidiga morgnar nu i rad, sov som en klubbad säl igår, vaknade inte förrän vid 5 rycket i morse. SKÖNT! Var ut med gamlingarna på utflykt i förra veckan och då fick jag se massa livs levande vilda ormar, som låg och solade på en brygga. Det rasslade bara till när de dök opp mellan spjälerna och hoppade i vattnet. Bilden visar en liten rackare, kommer inte ihåg vad dessa små ormar kallas men de har ett namn... 




Och appropå jobbet, sånt här fint besök kan man räkna med när man jobbar: Herr Fasan!



Nu har min bägarranka ÄNTLIGEN börjat blomma, den slog ut i blom igår! Trots den bitande sommarkylan.. ;) Fläckarna på bladen är pollen som vägrat rinna av bladena när man sprayat dem med vatten... 


Har även lagt av med LCHF, måste dock tillstå att min mage mådde sååå mycket bättre med att skippa kolhydrater, direkt när man åt makaroner så ballade magen ur MEN jag orkar inte med detta eviga planerande och fettmumsande. Visst, fine, brieost till frukost var fasen inte fel- MUMS men jag orkar inte med dieten längre. Gick inte heller ner så mycket mer så ja jag vet inte om man gjorde nåt fel? Men jag går tebax till att dra ner kolisar, träna och äta vettigt. Det har funkat för mig förr! Nu kan man iaf säga att det har man iaf provat nu!

Förhoppninsgvis får jag reda på resultatet från senaste tentan, i morgon. Håller tummarna som faaaaan!!! Vore nice att kunna bara lämna det bakom sig! :D Ska bli skojs med 15 p kursen i höst i juridik, känns lite läskigt men intressant! Får
 se hur många tusenlappar det kalajset landar på?!
Näe, dax att avrunda kanske då? ;) 

Tjilevipp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar