onsdag 18 juli 2012

Funderingar på det här med barn...

Det här med att "skaffa barn" tänkte jag på... För alla är det inte så självklart liksom, att "skaffa barn" där man "skickar in en beställning" och vips, nån månad senare så börjar magen växa... Numer finns massa hjälp att få, även om hjälpen inte automatiskt resulterar i ett barn, i alla fall på biologisk väg. Jag har den senaste tiden fått flera frågor på olika håll, "när är det dags för er då?". Ptja, vad ska man svara på det?? Jag kan bara som säga att även om vi inte skulle få biologiska barn så lär vi nog få barn på något sätt, adoption är inget alternativ som är uteslutet! Finns så många barn där ute som behöver en kärleksfull familj och någon liten busunge skulle säkert passa vår familj! Det som sker, det sker av en orsak, vem vet, det kanske inte blir någon liten för oss? Det får vi ju som se. Men jag vet vad jag hoppas och önskar... 





2 kommentarer:

  1. Fan, skrev en kommentar som försvann:(

    Jag har iaf alltid varit fascinerad av att folk frågar NÄR och inte OM man ska skaffa barn.

    Jag som inte vill ha barn har ofta fått förklara och försvara mina tankar.

    När ska det gå in i folks huvuden att alla är olika och det är ok?

    Hoppas det är bra med er!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Skrutt att kommentaren försvann, verkar bli rätt ofta så här med blogger.. *morr*

    Ja, jag förstår hur du menar, men allt är så otroligt heteronormativt i samhället, att alla förväntas skaffa barn o vilja gifta sig osv. O de som väljer att inte ha nåt av det, de måste liksom gå i försvarstal, helt egentligen utan anledning, menar, det är ett högst personligt och individuellt val man gör. Ingen annan har egentligen med saken att göra. Allas inställning borde vara ok, det borde inte vara "konstigt" när en kvinna väljer att inte skaffa barn, man borde istället klappa på ryggen och gratulera att hon vågade följa sin egen väg istf att tvingas in i nåt som inte var riktigt hennes väg. Om du hängde med hur jag menar? Som du säger, det är ok att inte vara som alla andra, det är ok att vara sig själv o sann mot den man e. :)

    Ja, det är bara fint här, Jocke har semester och jag har inte många jobbpass kvar innan man är ledig. Hoppas allt är väl med er med, såväl två- som fyr-beningar! :D Kram!

    SvaraRadera