tisdag 17 juli 2012

Neil Young och hemmapyssel

Ramlade som av en slump via youtube på Neil Young! Hade inte lyssnat på honom förr men ojj, riktigt bra juh! Låter som smutsigt, sköna riff, men nån vidare sångröst har han inte. Men som min make sa, på nåt sätt får han ändå ihop det! ;)

Idag har jag nästan vart ledig, börjar inte förrän kl 16 så jag har hunnit med att dammsuga och skura golven, tog även och torkade av köksluckorna, tömde rendisken och satte i smutsdisk, gjorde matlådor som hamnade i frysen, var och handlade kattsand, möblerade om på balkongen, rensade bort de skruttiga penséerna och planterade om en engelsk pelargon som ska få växa intill sin syster i den stora ovala kopparbunken. :) Sen fick man ju dammsuga balkongen flera gånger eftersom det landade massa döda blad på golvet... Men på det stora hela är jag riktigt nöjd med dagens insats! Är dock lite ledsen över att de gula penséerna också verkar ha fått samma smitta som de röda och murgrönan har fått svarta bladlöss som jag sprutade såpavatten på och sedan drog med fingrarna över dem små så det vart som en svart, äcklig massa.. Usch! Men det är så det är, en evig kamp mot ohyran när man har blommor. När lönen kommer så hoppas jag att vi kan sticka och handla lite nya sommarblommor att sätta i stora krukan och i en plastkruka som är rätt stor, får se vilka blommor det får bli. Har ju en förkärlek till både murgröna, tobaksplantor, lejongap, fuchsia och säkert massa fler. Hittar lite inspiration på olika blomstersidor, exempelvis blommor som angelonia, snöflinga, heliotrop, lobelior är uuuunderbara, svartöga, lavendel, salvior av olika slag.. Bilden nedanför föreställer penséer och är från Plantagens hemsida.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar