söndag 15 juli 2012

Svampmania!!!!

Jag har jättelänge velat packa mig ut i skogen för att plocka svamp, speciellt kantareller då det är en av de få svampar som man känner igen! Sen är ju kantareller nåt fruktansvärt goda! Sååå, vi och fina familjen pratade ihop oss och packade oss sedan ut mot Sankt Annas skärgård eller vad det heter. Med oss hade vi kaffe, mackor, nybakta muffins, varm choklad och ett svampsug som hette duga. Jag har bara vart ute i svampskogen en enda gång tidigare och då vart man utan svamp, och det här var massa, massa år sen. Så nu var det banne mig dags igen!

Nedanför ser ni resultatet av X antal myggbett och 4 vuxnas jakt på kantareller... 
 Ikväll blir det smörstekta kantareller på toast. Jippiiii!!!




Jag vill ut i svampskogen igeeeeeen!!!!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar