lördag 25 augusti 2012

Hurtigt värre i Himmelstalund


Idag blev det så äntligen av! Vår prommis Åbackarna runt som vi pratat så längeom att göra. Vi packade ryggsäcken med choklad och mackor och begav oss ut. Nästan 3 timmar senare har vi gått säkert en mil och hunnit med långprommis i underbart vacker landskap (kolla länken: http://www.youtube.com/watch?v=6oVwyMU0eoc ), loppis i Himmelstalund där vi fyndade både kantareller och animeserien "Ragnarök", picknick i Folkparken och handling till kvällens middag. Nu är man lite lagom seg och fötterna värker. Jag tror jag fått tillbaka min hälsporre under vänster fot... :/ Dags att köpa nya skor men jag ska nog satsa på de där Doktor Martens kängorna med rosor på, som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Med ett par tjocksockar i funkar de ju att ha även vintertid har jag hört. 

Bilden ovan föreställer Femöresbron som man passerar när man promenerar Åbackarna runt. Bron var läskigt svajjig tyckte jag och det gungade ordentligt under fötterna även efter att man kommit av bron. Vid det lilla röda huset som skymtar på bilden så finns det en mysig örtaträdgård. Nästa projekt som vi har, är att söka reda på hällristningarna som ska finnas nånstans här i närheten eller iaf i anslutning till promenaden. Enligt Norrköpings egen hemsida så är Norrköping den stad i världens som har flest antal hällristningar inom sin stadsgräns med över 7000 hällristningar!!!


Hällristning från Himmelstalund som föreställer ett skepp


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar