onsdag 22 augusti 2012

Höst- redan?!

Usch, det känns som höst om morgnarna. Igår på dan och kvällen var det dock skönt. Men jag vill inte ha höst redan! Nej! Blommorna på balkongen är snart döda av skräpvädret...

Var duktig igår och kilade iväg till gymet där jag glatt insåg att jag fixade att göra ryggövningar! Jippi! :D Och sen lagade jag en egenkomponerad middag, receptet nedan som vanligt. Sen efter maten tog vi oss en långpromenad, såg på den nya parken som tar sakteliga form mitt i centrum, såg också festasugna nollor, dvs nya universitetsstudenter som drack varandra till och lekte.

Idag blir det att kila till hyresvärden för inte har vaktmästarn fixat vår toalett och maken upptäckte även att det är en stor bit borta inne i stolen också. Inte bra. Så jag hoppas på att få hela åbäket utbytt. Skulle även vara nice om vi kunde få hit hantverkare att sätta nytt kakel i köket för det verkar som inte bli av när vi ska göra det själva, vi har helt enkelt inte tiden eller verktygen.

Fick ytterligare glada nyheter också, en kompis är gravid! Och jag fick mer i lön från kommunens sommarjobb än jag trodde, och nu kommer jag även in på skolans schema vilket inte har gått tidigare. Så nu kan jag börja fylla i höstterminens schema i min nyinköpta kalender. Whop, whop! :D


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Falukorv med curry och äpple
800 gr falukorv
1 lök
3 st pkt milda matlagningsgrädde (4 %)
1-2 äpplen
curry, salt, peppar

Skala och hacka löken, strimla korven. Stek löken och tillsätt korven. Skala och hacka äpplet/na i ca 1-2 cm bitar, häll i stekpannan. Tillsätt matlagningsgrädden, salta, peppra och häll i curry. Smaka av. Serveras med ris, pasta eller liknande och gärna med en grön sallad till. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar