måndag 6 augusti 2012

Ledig dag

Idag är jag ledig. Skönt även om man inte lyckades sova till längre än 8 nånting. Jag har ju sovit i alla fall. Har hemmapyssel och handling på tapeten. Funderar lite på vad man ska snickra ihop i matväg... Sugen på kyckling. Är ju torsk på kyckling, det är ju så gott! Och det går även att variera i all oändlighet! Var inte direkt sugen på nån frukost i morse så det fick bli lite banan och några koppar kaffe.

Idag har Alfons namnsdag. Jag älskade Alfons-filmerna och böckerna när jag var liten. Inez har också namnsdag idag men jag har bara rysningar av det namnet eftersom vi hade en elak, elak skolsköterska som hette Inez när jag gick på låg- och mellanstadiet. Usch och fy för de mötena man vart inkallad på. Ensam, med henne och ibland hennes vapendragare Ulla. Fy fan. Ångest. Så jag väljer att hellre fokusera på Alfons. En glad liten kille med fantasti som man bara kan avundas! :D




Hade en helt underbar dröm inatt, drömde att jag födde barn och hade såå mycket mjölk att det sprutade haha Vilken bisarr men skön känsla! Måste ha vart dagsrester från ett program jag såg tidigare på dagen. Och angående gårdagen så vart det dubbelsats av havregrynstekakor så nu har man fyllt på förrådena lite. :) Känner mig rik när kyl och frys är fulla. Finns inte mycket som är tråkigare än att öppna en tom kyl eller frys!


Aja, dax att avrunda nu. Ha en fin dag allihopa, jag bjuder på introt till Alfons här nedan: 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar