söndag 5 augusti 2012

Skogshuggarkvinnan

Äntligen tog jag tag i nåt som jag struntat i på tok för länge! Jag hade en dejt med min kära rakhyvel! Äntligen slipper man se ut som en skogshuggarkvinna och benen är släta och lena! No more feeling ashamed!

Jag var helt knäckt igår, efter 10 timmar på jobbet. Så jag gick och la mig direkt när jag kom hem, struntade i allt vad middag och mat hette, govinet som jag hade tänkt slurpa på medans man satt och höll make sällskap i OS-soffan, fick sova vidare i kylen. Vaknade i morse vid 5... låg och funderade och läste lite när jag insåg att jag ville fan inte tänka längre på den gångna jobbdagen. Det känns så skönt att veta att man bara har ett enda arbetspass kvar när allt man gör blir så otacksamt bemött. Så, no more. NÅT annat sommarjobb finns det för mig. Men, det är så tråkigt, förra sommarn var det ju riktigt skojs att jobba, i år hade precis allt förändrats, till det sämre... Tur man har ledigt idag och i morgon. Fast då är man inte ledig, för då blir det hempyssel och tvätt. 

2 kommentarer:

  1. Fy vad trist att det inte varit någon bra sommar på jobbet i år! Vi hade ju som sagt riktigt bra och skoj förra året :( Jag är säker på att de boende i alla fall är glada och tacksamma för att varit där och pysslat om dem och det har du säkert fått känna av någon gång under sommaren hoppas jag :)) Ska bli kul att få träffa dig under ett par timmar idag i alla fall, vi ses om en stund :)

    SvaraRadera
  2. Jaa Anki, det har vart riktigt trist i år. Som vi pratade om så är stämningen resultatet av åratals negativa energier som fått regera på bygget utan att nån har tagit tag i det. Vill knappt tänka på allt som hänt under det gångna året, ja sedan förra sommaren. Självklart har det som funnits gladare stunder även i år men de har som hamnat i skymundan för tråkigheter som tagit längre och längre tid att hantera. Ett av de gladare stunderna har ju vart att få träffa dig och även jobba med riktiga små änglar, självklart har de boende också vart mysiga o goa också... meeeen. Som sagt, gäller att se allt som erfarenheter! :D

    SvaraRadera