måndag 1 oktober 2012

Skördefest och flyttstäd

Vi fick ju som vanligt med oss lite grejer från svärmor, bland annat en påse morötter från deras land. Det blev fina vita, gula, orangea och lila morötter. En del ska få hamna i kalopsen som står och kokar på spisen just nu. Jag ska ta och baka lite bröd tror jag minsann, morotsbröd således, så de inte blir dåliga, vore ju förskräckligt synd nu när vi fått så goda morötter! (ja, jag erkänner, några små rackare slank ner när jag stod och skrubbade dem!) Och mitt bland alla morötter fanns en alldeles riktig kunga, eller ska jag säga drottningkrona...?

Har även vart sedan strax efter 8 i morse hos fina familjen och hjälpt till med flyttstädning, sen bara hem supersnabbtoch duscha, peta i sig lunch och sen promenixade vi tillbaka dit- älsklingen mötte opp mig hemma och så gick vi tillsammans dit. De har flyttat till en superfin och fräsch 4:a i stället för den lilla 3:a som de bott i hittills. Så nu får makarna våra ett alldeles eget spelrum också, alla är nöjda med det! ;D

Nä, nu är det dags att börja choppa lite morötter och sätta på ris. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar