onsdag 3 oktober 2012

Tack så mycket!

I förra veckan fick vi från vår lokala Ica-butik ett sånt där "vi vill premiera er för ni är våra kunder- här får ni en gratis grej" som i detta fall var en flaska sköljmedel från Comfort. Så jag valde ut en som hette Tropical burst, den luktade gott så vi får prova hur den blir. Kör idag med Icas egna White blossom som luktar riktigt fräscht! 

Tack säger jag även till svärmor som visade ett riktigt kul program, Svenska Hollywoodfruar. Har inte sett på det tidigare eftersom man stört sig på både Anna Anka och nu Gunilla, vad heter hon, Pettersson? Men det var riktigt kul! Maria Montazami är ju helt underbar! :D Speciellt när hon berättade om kusarna som infested hennes grnmura!*fniss* Hon hade alltså fått spinn precis som jag haft några gånger. Nå i alla fall, en av fruarna i serien, nån Isabel, är tillsammans med nån i Swedish House Mafia så jag tänkte jag lägger ut en video med dem. Jag gillar dem inte nå vidare men den här låten nedanför funkar men bra...? Nja... 

Och appropå musik och festival, fick höra igår om att både Rammstein och Green day kanske kommer till ett av Europas största festivalscener som kommer att gå av stapeln i Norrköping! Och nu på morgonen så fick jag höra av maken att det ryktas om att Metallica OCKSÅ kommer till festivalen! Som sagt, mycket rykten i omlopp nu och kommunen ska ha presskonferens idag och släppa några av banden enligt, ja just det, rykten på nätet... ^^ 

Var igår på gymet och löste nytt årskort, blev 2450:- fattigare och det gick bra att träna den lilla ministunden som jag var där. Tänkte att jag smygstartar och succesivt ökar träningstiden igen. Lär ju tyvärr ta en vecka eller två rent av innan jag är på samma nivå som innan jag blev sjuk. Förbaskade förkylning! En månad, fatta! Gaaaaah!! 

Fick ett ryck och bakade morotsbröd igår kväll för första gången på månader, tänkte att jag måste ju ta till vara på finmorötterna som vi fick i helgen, innan de blir helskruttiga. Idag ska jag använda lite av morötterna till kycklingwoken som jag ska snickra ihop till middag. 

Idag ska jag flänga runt både till Hobbyhörnan och handla åt älskling och sen måste jag ut till Ingelsta och köpa kattmat, vetifan bara hur bussarna går, allt är high chaparall nu när det pågår spårrenoveringar i city. Aja, det löser sig. Sen ska jag också hinna med att ringa lite samtal, fylla i blanketter, gymma OCH plugga tänkte jag. OCH laga middag. Vojvoj, hur ska man hinna med allt? I morron väntar i alla fall pluggdag med Marlene inför vår PM-opposition på fredag. Behöver jag säga att jag längtar till helgvilan på lördag...? Fast då blir det väl att pyssla med blommorna från balkongen, plantera om murgrönorna och klippa till begoniorna eller om det är pelargonerna, från döda blomster & blad. Tog i alla fall in dem och gigantkrukan med salvia/murgröna. Måste även städa opp innan fredag på balkongen för då får vi finfrämmande!

Nu, blir det en kopp kaffe till! Heippa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar