söndag 7 oktober 2012

Välkommen till hösten!

Ja, nu är det minsann höst. Oktobermånad är vi inne i och det är ruggigt kallt! Varken jag eller maken är riktigt klara med den förbaskade förkylningen känner jag. Igår tog jag in pelargoniorna och murgrönorna vilka jag planterade om. Tageteserna fick kila vidare till de eviga ängarna. Så nu har vi tokmycket växter överallt och det är så fint! 

I torsdags släpptes biljetterna till nästa sommars gigantfestival i Bråvalla. De räknar med uppemot 40,000 besökare. Som jämförelse brukar SRF dra typ 30,000 pers. Gissa vilka som har 2 plåtar hängandes på kylskåpet nu?! ;) Japps! Viiiii! Så vi ska få se bland annat Rammstein, se video längst ner, as usual. Det kommer bli ett 50-tal akter så det lär väl släppas namn allt efter som de bokar artister.

I fredags hade jag mitt livs första opponering, det gick bra trots att jag var snornervös och svettades som en gnu. Behövde bara ändra lite grand i själva vår text så var det klart att skickas in. Och i dag har jag anmält mig till salstentan som ska vara i slutet av oktober tror jag, då ska jag under 5 timmar typ grillas i juridik och välfärdsrätt. Innan dess ska man ha läst massa, massa... 

Igår vart det lite lättsmält mat, jag gjorde en riktigt god och superenkel omelett bestående av lök, champinjoner, rökt skinka, ägg (of course) och lite sprinklad riven ost på. Lite persilja som garnityr och till detta en lök- & tomatsallad med mozzarella, olivolja och balsamvinäger och salt och peppar. Såå gott! :D

Är återigen lite sur angående tvättstugan, från det ena till det andra. Jag hade satt i en liten lapp som jag brukar i luckan innan vår tvättid, detta eftersom det bara finns en enda tvättmaskin i hela 5-våningshuset inklusive 2 trappuppgångar och då behöver man mer tid på sig att tvätta. Nån fulfan hade ryckt bort den och satt den i en annan lucka. Och skitigt och djävligt var det också i tvättstugan nyss när jag kom ner. God damn it. Nåväl. Det var ledigt och inga maskiner igång så jag högg tvättstugan hur som helst. Får ta en lapp hemifrån med tejp på och skriva vårt nummer på det. 

Måste bara klämma in att Sabaton på svenska funkar I N T E! Lyssnar nu på youtube på Carolus rex. Den är inte bra. Alls. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar