torsdag 18 oktober 2012

Trött torsdag

Idag har man haft ett av de sista grejerna för den här 15 hp kursen i välfärdsrätt; vi hade ett seminarium om socialförsäkringsrätt. Därefter blev det hemfärd och käka lite havregrynsgröt... Surfa lite och sen slog John Blund mig i huvudet med sitt sömnpulver. Och jag som skulle träna ju! Nåväl, efter middagen så pallrade jag mig faktiskt till gymet och väl där insåg jag att man inte ska gå på friskis vid 17,30ish- halva Norrköping verkade vara där. Jaja, bara att hugga ett ledigt gångband och promenera hårt i 8 % lutning. Lyckades bli svettig och är glad över att man känner skillnad, kroppen är mindre och t-shirten hänger och man orkar ta ut stegen. :D Ett par vita jeans som jag köpte när vi bodde i gamla lägenheten, som inte ens gick över låren, de kan man dra av sig utan att knäppa upp dem. ;D 



Sen hemma så smaskade jag på med nagellacket jag talade om tidigare, Isadoras Orient Express. Jag är K Ä R! Måtte Isadora låta den här ingå i deras ordinarie sortiment!!!!!!!

Vet inte om jag rekommenderade filmen Prometheus som vi hyrde för någon vecka sen. Riktigt bra men jag tyckte att den berömda abortscenen blivit lite väl hypad för jag tyckte inte det var så illa... Hur som helst, var den riktigt bra, Alien-true och man såg stora likheter mellan Sigourney Weaver och svenska Noomi Rapace, fast Noomi var ju inte riktigt lika bra som Sigourney, men det är det få skådisar som är tycker jag! ;D


Måste även säga att bullarna vart bra igår, ok, jag har inte smakat nåt men de blev himlarns snygga! Gjorde såna där snurrbullar, när man bakar ut 2 st 30 x 50 cm rektanglar kanske och smetar på antingen kaneljox eller vaniljjox, och så viker man över den ena halvan av rektangeln, plattar till, sen snittar man remsor på typ 2 cm som man i sin tur snittar nästan hela vägen upp. Så drar man isär degremsorna, snurrar dem åt olika håll och så raffsar man som ihop dem till en slarvig bulle, och in med ändarna under bullen och så sätter man bullarna på plåtar- man behöver inga bullpapper här inte! :D Ska bli kul att höra omdömet i morgon när älsklingen kommer hem! Sen därefter väntar finfrämmande- innan dess väntar städning och gym hade jag tänkt mig!

Nu, ska jag kika lite vidare på nätet, läsa lite bloggar osv. Farmville 2 buggar så det går inte att spela med glädje längre. Skräp och morr. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar