lördag 20 oktober 2012

Ingen höjdare

Jag har vart lite nyfis på den här flaskan under nån tid nu, har  ju sett den på systemet. Jag blev nyfiken tack vare innehållet; 
"Nyanserad, kryddig doft med tydlig karaktär av ingefära, inslag av apelsin, mango, kanel och honung." Den är med sina 4 % svagare än en cider. 

Den kostade typ 24-25 kr. Och jag kan ju säga att det var som att dricka vörtbröd. Tanken var god, drycken var det inte. Försökte bjuda åt min älskade make och hans kompis Freddan. Ingen av dem var impad, tvärtom, grimaserna talade sitt tydliga språk. Så vad lär vi oss av detta? Allt som verkar så fint och mumsigt- menar att jag älskar ju kanel, kryddighet och citrusfrukter, det behöver inte betyda att det blir mums. Hell no. Så den här köper jag inte igen. Isch. 

Vi hade en helt supertrevlig gårdagkväll som gick i det socialas tecken med god middag; vi hade bjudit över makens finfina jobbarkompis Lina med make. Älsklingen gick all in och gjorde egen pasta- tagliatelle med finhackad persilja och till detta gjorde den finaste en kycklingpesto (kycklingfilé, lök, champinjoner) och till detta serverades en supermumsig sallad som jag snickrade ihop. Vi satt och spelade ett fantasyspel "Forbidden Island" som var ett väldans itressant, annorlunda och intelligent spel där man spelade ihop istället för mot varandra:  http://www.worldofboardgames.com/forbidden_island?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner. Vi körde två omgångar men jag vet inte riktigt om jag fick nån kläm på det men det var ju kul för man var tvungen att tänka taktiskt och jobba tillsammans med de andra och ibland offra sina drag till förmån för de andra. Första omgången torskade vi men andra gången så vann vi tillsammans stort. Jag är glad att det var jag som la ut brickorna och därmed vill jag nog ta lite credd ;) Därefter vart det monopol och grabbarna avslutade aftonen med Playstation 3 medans vi tjejer satt och snackade på tu man hand. En härlig kväll helt enkelt! :D





Ikväll händer inte så mycket, maken spelar och jag leker vid datorn och lyssnar på skön musik. Så jag tar tillfället i akt och önskar en fortsatt trevlig afton! :D

Jag ska ge er ett smakprov på musiken jag kör i afton:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar