måndag 22 oktober 2012

Scam!

I fredags så vart jag ju uppringd av nån engelsk-talande snubbe med indisk accent som menade att han ringde från Microsoft och att de hade fått konstiga meddelanden från min dator. Samtalets kärnfråga var att jag skulle mot en liten nätt summa på 149 euro, få hjälp med virus på min dator. Nu är det som sagt bara det att det här är ett scam som det finns varningar om på nätet, bland annat: http://stupidevilbastard.com/2011/09/beware-cold-calls-from-people-claiming-to-be-from-microsoft-about-problems-with-your-computer/ 

Här finns ett youtube-klipp med folk som driver med dessa äckliga skurkar som lurar intet ont anande människor, exempelvis äldre! http://www.youtube.com/watch?v=5Te-jnS_Dq0

Snubben skulle ringa tillbaka idag vid 10... men det har han inte gjort? Kanske för jag sa att jag inte hade de pengarna för jag är student.. ^^ Har f.ö. fixat hem malware som man kör varje dag och norton körs också varje dag, så nu slipper man oroa sig för virusskräpet!

Från det ena till det andra, de här blommorna fick vi av våra fina middagsgäster i fredags, såå vackra gladiolusar! De enda lusar som jag tycker är fina haha ;D Jag ställde dem mot vår ena kakelugn.. 




2 kommentarer:

  1. Men fy så hemskt. Måste genast se över virusskyddet på datorn.
    Må så gott/Inez

    SvaraRadera
  2. Tyvärr hjälper inte Norton mot det här polisviruset, enligt olika källor ska dock malware kunna hjälpa ifall man får polisviruset. Men jag tar det säkra före det osäkra och kör med både norton och malware som ju är ett gratisprogram som man kan ladda ner via download.cnet eller nåt sånt. ;) Kolla på google! Lycka till med antiviruset! :) Tack detsamma Inez! :D

    SvaraRadera