torsdag 20 december 2012

No stress

Har sovit helt ok inatt, fast man vaknat har man somnat om... Vilket var riktigt skönt i stället för att ligga vaken. Första dagen på "jullovet" är här. Har suttit och druckit mina kaffekoppar nu och lyssnar på fina julsånger. Känns skönt att inte ha någon stresskänsla i kroppen. Mår bra av vetskapen att i några veckor framöver finns inga krav på att sitta på föreläsningar och så.  Har lite böcker hemma som jag ska plöja igenom bara och lite jox i ett grupparbete. Idag har jag lite betyr att stå i men det tar jag när jag tar det.  Ska kila in på köttbutiken och plocka upp vår julskinka. :) Ska också studsa in på svettemplet tänkte jag. :) Sen blir dagens stora projekt att duscha av spinninfekterade murgrönorna. Tog igår och duschade av en murgröna och gnuggade bladen och röck bort de som var alldeles för nerlusade av äckelspinnen. 

Nej, nu är det strax dax för min banan och russingröt med kanel!

Ps gjorde en jättegod middag igår...


Pastasås med fläskfilé
1 fläskfilé
1 lök
1 röd paprika
champinjoner
2 pkt matlagningsgrädde, 4 %
1 pkt 200 gr philadelfiaost
1/3 flaska felix chilisås
chilipulver, paprikapulver, salt, peppar

Rensa och skär fläskfilén i medaljonger, stek dem på båda sidorna, krydda med lite chilipulver och paprika, peppra och salta och lägg dem färdigstekta i en gryta. Hacka löken och skiva champinjonerna. Stek dem i samma smör som fläskfilén- häll bara på lite mer stekfett. Häll över löken och champinjonerna över fläskfilén. Tillsätt philadelfian och grädden. Hacka paprikan och häll i grytan. Tillsätt chilisåsen och krydda och smaka av. Låt puttra ihop en stund och servera med pasta av valfri sort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar