torsdag 24 januari 2013

Lugn dag inplanerad

Idag har jag ledigt hela dan från skolan fast det betyder inte att man inte ska plugga, bara att man slipper gå upp till universitetet. Det är inte såå upphetsande i -14 grader... Igår när jag gick ut från föreläsningen vid 17- snåret så gjorde det ont i näsan av att andas in den kyliga luften när jag promenerade över en av broarna här i stan. 

Det jag har tänkt hinna med idag är att plugga, träna och shoppa lite, nu när csn-slantarna trillat in på kontot. Ska fylla på förråden med sådant som behövs i hem, rengöringsmedel, bakgrejer, kökssvampar och lite sånt. Sen kanske man glider upp på bästa djuraffären Norrköpings akvarier efter Glada Ankans djurbod som jag var stamkund hos när jag och missarna bodde i Stockholm. Glada Ankans ägdes av en urtrevlig tjej som heter Sara men hon har nu sålt butiken men vi är kompisar fortfarande, trots vi inte setts på länge eller att vi bor långt ifrån varann. :) Hon är superrar! :D Tänkte även köpa en till kattlåda, utan lock denna gång. Blir lite mycket att bära bara, så jag får gå två gånger, tur vi bor så himla nära! Jag har sagt det förr, men guuuudinna så nice att kunna bo så himla centralt, alla kommunikationer är runt hörnet och affärerna är en tvärgata bort, resturanger och pubar till höger och vänster! Ohh, I like it som ett gäng sjöng i början av 90-talet, nåt med Blue tomatoe tror jag... 



Nä, nu är det hög tid att hoppa i badet och läsa lite om Bråkiga barn, en superbra bok som jag inte bara lånat från bibblan, jag tog faktiskt och beställde hem den också! SÅ bra var den! Den borde komma i nästa vecka nån gång. Thank you adlibiris.se! ;D En annan har ju inte köpt en skolbok på dryga året utan lånat allt från biblan, och det har ju gått bra om än att det varit pyssligt många ggr men man har ju sparat åtskilliga tusenlappar och jag känner inget behov av att spara böckerna som troféer. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar