onsdag 20 februari 2013

Förkyld igen men lycklig ändå!

Efter helgen har jag blivit förkyld. Var ju ett tag sen sist... Nåväl, så illa är det inte, kör med strepsils, nässpray och pamol så mycket man kan. Tur att man inte har så mycket i skolan att göra, alltså, att man inte behöver gå dit. Hade en färdighetsträning igår där vi skulle öva på att föra ett samtal. Nåt så enkelt som ett samtal kan faktiskt vara krångligare än man tror, innan man lärt sig det. Att snacka är man ju typ proffs på, efter alla år med telefon som arbetsredskap, men att föra en slags medveten diskussion med ett syfte, med speglingar, direkt uppmuntran, slutna frågor och gud vet allt vad det heter, det är lite klurigare men ack så intressant! :) 

Idag ska jag glida in på stadsbibblan och plocka ut en klassiker av Goffman som heter "Totala institutioner" som handlar om typ fängelser, mentalsjukhus osv som beskriver hur livet på anstalterna ter sig ur de intagnas perspektiv. 

Var förresten i lördags på en liten ptja, dinner-party kan an väl kalla det. Min arbetsgrupp hade en liten fest hemma hos en av tjejerna där det bjöds på knytkalas. Alla skulle stå för en del; en gjorde en paj, en annan fixade sallad osv. Det vart himla skojs och jag stannade mycket längre än jag hade tänkt mig så jag ringde faktiskt min älskling som var snäll och kom och mötte upp sin mörkrädda fru. 

Nu ska jag dock ta och kika upp hur man löser in några vinster som vi har på några lotter. :) Tjilevipp och ha en fin lillördag nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar