tisdag 5 mars 2013

Funderingar

Undra när man ska ha tagit bort julpyntet? Tjugondag knut den 13/1 brukar det ju sägas att julen ska dansas ut. Det har inte alla förstått riktigt... Grannar i huset har fortfarande julkransen på sin ytterdörr och andra grannar i huset mitt emot har fortfarande kulor hängandes i fönstret. Kanske de låter allt hänga kvar så de slipper hänga opp det igen året därefter? ;) Lite kul, man funderar emellanåt, när man passerar granndörren, "när ska de måntro ta bort julkransen?"

Igår tog jag tag i ett vårbestyr; jag planterade om lite blommor. Separerade blommor och gav dem ny jord och krukor uppgraderades till större. Rensade bort gamla, döda blad osv. Ska fortsätta klippa lite idag tänkte jag. Har "hemma-dag" och så ska jag i sedvanlig ordning pyssla hemma, gymma för första ggn på flera veckor tack vare min ihärdiga förkylning som nu är borta. Självklart blir det att läsa lite skolmaterial också. Som vanligt. :D

Ser fram emot fredagen, går allt vägen så berättar jag kanske om vad som händer då... ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar