torsdag 16 maj 2013

Hemmapysslardag

Mumsade just på en morot så här efter ett skönt träningspass, tredje passet för den här veckan... Morötter är nog något av en grönsaksfavorit, ja inte som paprika som är världsbäst men ändå! Hade tänkt avsluta med en timmes cykeltramp men alla 4 cyklar var upptagna... Helt sjukt att Friskis & Svettis i en så stor stad (132 000 invånare) som Norrköping, bara har F Y R A uppvärmningscyklar i centrumlokalen. Klart som fasen de är upptagna om man inte är där tidigt i ottan. Vilket jag i och för sig borde kunna vara, men ändå! 

Aja, får ta en långprommis ikväll, kanske Åbackarna runt igen så man får se förödelsen- Färgagården brann ner i natt... Det påminner om en minimini-skansen. Himla, himla tråkigt... de hade ett jättepopulärt fik, om än väldigt dyrt vad jag hört. Men läget var kanon alldeles invid Motala ström som slingrar sig in i Norrköping.

Idag har jag pysslat hemma, vikt tvätt, fixat i köket och vattnat blommor, sen har jag suttit och mailat och ringt runt till olika ställen. Fick även ett trevligt brev från nya arbetsgivaren med information för oss sommarvikarier. Ska ha en veckas introduktion med bland annat intro av datasystem och övning på olika fall osv. Ska bli sååå spännande! :D Tihi!! Gudinna vad jag ville ha det här sommarjobbet och jag fick det också! LYCKLIG!

Sitter och fnular lite på morgondagens middag, lutar åt maroccansk kycklinggryta  men vi får se. Älsklingen talade om att han ville ha grillat. Vi ser hur det blir, either way, så lagas här enbart god mat! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar