måndag 6 maj 2013

Long time no write

Oj, nu var det några veckor sedan man skrev något sist. Har haft full upp och pysslat med hemtenta, vart på dop, fyllt år och vart till LONDON (vi åkte på min födelsedag)! 

Ohh så mycket man hann se under en vecka! Puh, och som man gått! Det jag kommer minnas bäst är att 1) engelsmän är väldigt trevliga, artiga och hjälpvilliga! 2) man köar ännu mer än i Sverige 3) de har dille på långa, smala och många trappor- toaletter finns oftast längst ner/längst upp i huset, gärna sist i någon omöjlig korridor! 

Jag har uppnått en barndomsdröm som jag haft sedan jag var 4 år och det är att besöka Madame Tussauds vaxkabinett! Sedan har man sett Towern, Tower bridge (första bilden), London dungeon som var helt djävla värdelöst! Har bland mycket annat vart in på Tiffanys, Harrods, Hemleys, Disney affären, har knatat i Soho, på Carnaby street, British museum, åkt på Themsen, åkt med en sightseeing buss, vart på konstutställning, promenixat i Kensington garden och Hyde park, vart på fotbollspub (Arsenal mot vad jag tror var Manchester united), vart på cricketpub och massa, massa annat! Handlade inte så mycket men jag fick ett par örhängen i art nouveau-stil och så fick jag en jättestor parfymflaska med min favvoparfym Calvin Klein- Euphoria. 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar