onsdag 26 juni 2013

Det är mycket nu... :D Och jag gillar´t!

Ja, vojvoj, livet går i fullt ös numer! Har vart på jobbet nu i 2,5 vecka, och 3 dagar helt på solokvisten, fattar egna beslut osv men dock under överinseende av en annan handledare, min första hon ska vara på en annan avdelning i en månad innan hon går på semester. Har man frågor så knackar man på hos första bästa kollega och det känns skönt, jag har också fått agera stöd åt kollegor, så det känns skojs. :D Trivs otroligt bra, bättre än jag trodde, men visst, arbetsbelastningen är stor men jag gillart! Vi var för övrigt hela enheten ut till Abborreberg häromveckan. Presbilden fotade jag när jag låg vid strandkanten och tittade upp mot himlen. Riktigt härligt. Lyckades självklart bränna mig, som vanligt hehe Så går det när man har vit hud. Ja, eller röd efter den förmiddan hehe




Bakade för övrigt en god banankaka i helgen, till middan vi hade när våra underbara vänner från tvärs över gatan kom över. Receptet finns längst ner som vanligt och som vanligt modifierade jag det lite! ;D Tog med det som vart kvar av kakan dvs 3/4 och den försvann som en löning från kontot! 

Fick förresten veta att jag klarade senaste hemtentan och därmed har jag gått klart 4 terminer på socionomprogrammet och har skramlat ihop 120 högskolepoäng! Tjoho!

Och nu slår Bråvalla-festivalen upp portarna, gissa vilka som kommer vara där?! Japps, vi, fast efter arbetstid då. Tyvärr råder det strejk, lägligt nog, så det är massa strul med kommunikationerna till och från området. Men det ska nog ordna sig, tydligen har de fått fatt i nån privat bussfirma som kan skjutsa oss glada själar fram och tillbaka. Det blir lite långt att promenixa, siffrorna säger allt mellan 6-10 km... Hur som helst, så ryktas det om att man sålt snart 50,000 om inte fler, plåtar! Coolt!! Det är som 1,5 Sweden rock festival! Så här ska stuffas till Timbuktu, Rammstein, Greenday, Thåström, Eva Dahlgren, Takida, Ghost och massa annat. Missar dock Eldkvarn... *snyft* De spelar när jag knegar. 

Näe, nu ska jag ta och se lite vampyrtv, True blood har ju börjat igen!

Bilden är från Leilas banankakerecept som jag utgått från
Banankaka
1 dl strösocker 
2 dl florsocker 
150 g mjukt smör 
3 st mogna bananer 
2 st ägg 
3 dl vetemjöl 
1 tsk bakpulver 
0,5 tsk bikarbonat
1 tsk malen kanel 
1 tsk malen ingefära 
50-100 g grovhackade sötmandlar
smör och riven kokos till formen 

1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Grovhacka sötmandeln. 
3. Vispa strösocker, florsocker och smör poröst och krämigt.
4. Mosa banan med en gaffel och blanda i smeten, tillsätt ägg.
5. Blanda de torra ingredienserna i en skål och vänd försiktigt ner dem i smeten.
6. Fyll en smord och bröad kakform (24 cm i diameter med löstagbara kanter).
7. Grädda kakan mitt i ugnen, i cirka 45-50 minuter, kolla med en sticka/tandpetare när den börjar bli klar- då börjar kakan också lossa från kanterna.


Rammstein ska vi ju se... ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar