torsdag 6 juni 2013

Nationaldagen!

Idag är det vackra Sveriges nationaldag! Dagen till ära är vi alla lediga, ja inte alla men många i alla fall! Jag börjar skåda slutet på min tenta som ska vara inne i morgon. Satt igår och skrev till 22,30-snåret. Det gick riktigt bra att skriva; satt ensam och poppade musik och drack lite cider och skrev så fingrarna glödde. 

Har fått tag på min praktplats och handledaren där som ville ses innan sommaren, dvs så snart som möjligt, tyvärr infaller den tidpunkten som hon och den andra tjejen som ska vara min handledare under höstterminen, föreslog, precis i början av mitt nya sommarjobb... Så jag måste börja med att fråga ledigt det första jag gör, en halvdag nästan, men vad göra? Praktikplatsen betyder ALLT för mig!!! Låg och läste igårkväll i sängen innan jag skulle somna, papper som är relevant för praktikplatsen. Det är otroligt vad taggad jag är! Vilken tur man fick komma dit! :D Strunt samma att man får pendla till Linköping en timmes enkelväg, varje dag!! Lärdomarna kommer att vara många och utmaningarna likaså!! :D

Äntligen fick jag också svar från Dr Martens angående älsklingens nya fina Doctor Martens som gick sönder efter bara några veckor. De ska bli upplockade imorgon av en budfirma som vill man är hemma mellan 7-19, helt insane lång tid?! Aja, det är väl bara att hålla sig hemmavid... Paketet ska sen skeppas till England igen och så får vi hoppas på att pjuckerna ersätts. Det är inte ok att skor pajjar så fort...


Nu är det hög tid för en dusch och sen fortsätta skriva på hemtentan, tjohooo! Får se om vi går ut nåt för att kika på firandet, vore najs att köpa lite mer blommor till balkongen- vi har såna där marknadsdagar här i stan där det säljs mat och blommor och gud vet allt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar