söndag 9 juni 2013

Typiskt!

Lagom till man ska börja på nya jobbet i morgon har man gått o blitt dunderförkyld. Säkert en sån där slappna-av-efter-en-stressig-termin-är-slut-förkylning. Kul. Nu blir det att knarka strepsils, pamol, olika nässprayer, fishermans & Vicks honung och hoppas på ett snabbt tillfrisknande. Men jag är glad ändå för massor! :D Har lärt känna massa nya härliga människor, bland annat tjeja som bor tvärs över gatan. Hade även över en bekant i fredags och då såg vi på fotboll och mumsade på en ostbricka. Himla trevligt. 

I övrigt så kom inte budfirman för att hämta makens skor som ska tillbaka till England, trots man var tillgänglig mellan 7-19. Inte så kul. Får se hur jag ska lösa det här nu då... 

Hemtentan åkte in i god tid i fredags, det känns bra i efterhand, tror det kommer gå bra men man vet ju aldrig. I veckan som kommer ska jag bara kila upp till bibblan och lämna tillbaka några böcker som jag hade till tentan. 

Jag har väldens mysigaste man måste jag också passa på säga. Det var ju sådana marknadsdagar här sen i ehh torsdags eller om det var fredags, och då fanns det bland annat en blomsterförsäljare här i centrum. Min man vet ju hur mycket jag älskar blommor så han hade vart och handlat pelargoner åt mig när han ändå var på ICA. Älskade fina make! :D Så nu har vår balkong blommat ut än mer! 

Sen måste jag ju också GRATULERA den underbaraste familjen som fick välkomna en ny liten familjemedlem i förrgår, en liten gosse vart det. Vi var och hälsade på dem på bb och han är helt perfekt, så vacker och så fin! Vi köpte 2 stora blombuketter som väntade på den nyblivna två-barnsmamman när hon kom hem igår. 

Efter en härlig tid med underbart väder så har vi idag haft både åska och regn- det började spöregna när vi var ute på en kvällsprommis ikväll. Det gjorde inte så mycket att man vart blöt, hade ju underbart sällskap! :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar