måndag 15 juli 2013

Kaching!

Ja vojvoj, jag jobbar och sliter, har inte en enda sjukdag hittills så jag ser fram emot feta checken om 10 dagar! Har inga OB-timmar/pengar att se fram emot men tjänar ändå mer på mitt hederliga kontorsjobb mellan 8-16,30 än när jag slet inom vården på kvällar, helger och storhelger, jagandes varenda ynka timme... Beundrar dock de som liksom min mamma kämpar för att andra medmänniskor ska kunna ha ett dräglig liv genom att ge sina timmar, sina liv för andras välmående. I morgon ska jag hur som helst på mitt livs första hembesök, ja det är inte min klient men likväl utan jag följer med som sällskap, ska bli intressant... 

Min älskade make har åkt iväg en tripp eftersom han ändå har semester vilket möjliggör att jag ikväll sitter och surfar på burken tills ögona trillar ur dess hålor och jag lagar mat som inte uppskattas av mitt livs kärlek, solen i mitt liv och luften i mina lungor. Lagade ikväll tagliatelle med skinksås bestående av rökt skinka, färska champinjoner, creme fraiche, vitlök, salt, peppar och pizzakrydda. Mina ögon var hungrigare än min mage så när jag tog en pytteportion till fick jag erkänna, att nej, fasen, det gåååår inte, jag får inte ner en tugga till- tvingar jag i mig mer så kommer jag få ONT! Så det var bara att lämna tallriken... XD

Hum, ja vad ska man hitta på nu då...? *klappar lilla Nova som myser i mammas knä* Hoppas i alla fall jag kan sova inatt utan min älskling intill mig, mannen som jagar de onda drömmarna på flykten. Längtar tills han är hemma igen... I väntan på honom och hans trygga armar omkring mig kan jag titta på dessa underbara favoriter... Köpte en gång en hyffsat stor Care bear till en kompis lillknatte. Önskar man också hade en egen hehe ;D



Tänk om man hittade en liknande t-shirt fast i fullvuxen size... :D






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar