lördag 3 augusti 2013

Go morron världen!

Oh, vilken bra dag det var igår! Solig och varm från morgonen och sedan gick vi vikarier och en av de underbara ordinarie (fast anställda), Gunilla, ut och käkade lunch. Vi satt ute i solen bakom Åhléns där man kan sitta tillsammans oavsett vad man äter för restaurangernas platser går som ihop. Jag som älskar Istanbuls kycklingkebab stuffade iväg dit och handlade med mig och knatade tillbaka och satte mig med tjejerna. Det var himla mysigt men efter ett tag fick jag nästan solsting. Solen stekte på så himla hårt att vi gick efter inte alltför lång tid. Dumma restauranger som inte fällt ut de gigantiska parasollerna! Väl på kontoret fick jag ont i huvudet och mådde illa men det gick över efter att jag druckit massa vatten. 

Sedan på eftermiddagen hade vår enhetschef lite avtackning för oss och gav oss alla ett litet kort där hon skrivit uppmuntrande ord. Det värmde otroligt mycket! Hon tyckte bland annat att jag var en trygg och härlig tjej med mycket humor och att hon var imponerad över hur snabbt jag kommit in i jobbet. ;D Jag ska spara det härliga kortet... Innan jag gick hem för kvällen så kom en av handledarna jag haft nu under sommaren och öste beröm över mig hehe Kul! En av de goaste ordinarie, bästa Sandra undrade om jag inte kunde fortsätta jobba extra men jag förklarade läget, att hur mycket jag än ville, så kunde jag inte det... Gudars vad jag kommer att sakna henne och några till av de ordinarie/vikarierna... Så fina människor, en del såå knasiga och såå härliga hehe 

Sedan kom man hem och vi grillade och åt på balkongen, det var såå underbart! Och jag som inte kände för snurr- i- skallen- fredag, hade vart och handlat, hör och häpna, ett alkoholfritt rosévin, Arc- en- ciel


Det var ett mycket mumsigt franskt vin, med lite bubblor och frisk smak, det kommer jag verkligen att köpa igen! 49 kr tror jag det kostade på Systembolaget. Sedan såg vi klart Den nionde insikten och Sinister som var ruskigt ruskig, gud så obehaglig den rysaren var! Men rysaren Apartment 1303, den var såå dålig så jag gick och la mig innan den var slut, älsklingen likaså. 

Så nu är man pigg i huvudet, sitter med Nova i knät och sörplar på starkt zoegas. Jag har tagit hand om disken och grillen från igår (vi har en elgrill). Idag väntar shopping på stan och blomplantering, vår gigantiska 3 meters benjaminfikus ska planteras om. Sedan ska kantarellerna jag köpte i veckan möta sitt öde är det utlovat.. Och vem vet, kanske lite bio också... Wolverine går ju nu. ;D

Måste även gratulera trevliga vindfamiljen som igår fick sin tredje knatte, en liten gosse! GRATTIS!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar