lördag 28 september 2013

God service gör mig glad!

Jag måste bara säga att jag blir så glad när man får bra och personlig service i en butik! Precis som jag kan bli lika lack och bojkotta en butik pga dålig service och otrevlig/nonchalant personal, är det ett säkert kort att vara trevlig mot mig!

Var in på hattaffären Åkerlind  Janzons eftr. på Hospitalsgatan här i stan. Vilken trevlig butiksinnehavare och vilken service! Direkt fick hon känsla av vad man var ute efter! Mycket imponerande. Trevlig butik var det också, inredningsmässigt sett!

Sen var det dags för Skönero kött, vår favvo-butik vad gäller kött. Här ska invigas nya fina stekpannan från Jamie Oliver 



med finfint kött idag med gosaker till såsom svampsås och hasselbackspottis och fräsch grönsallad. Lite vin blir det även till... Tänkte testa ett nytt vin från Australien som heter Billabong Sparkling, 54 kr. 


Bästa scenen från en fin film som visar lite hur jag tänker på det här med bemötande av butikspersonal... Bakgrunden är att när Julia Roberts karaktär gått in i en flashig butik i Beverly Hills blev hon fruktansvärt dåligt bemött, nu har hon shoppat loss och ser ut som värsta fina damen och då händer det här:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar