torsdag 3 oktober 2013

Torsdag= ärtsoppedag!

ÄÄÄÄÄNTLIGEN!!! Som jag väntat och längtat! Jag har i afton haft en riktigt svensk, härlig torsdagstradition: ärtsoppa med plättar till! Jag utgick från ICAs Rutiga kokbok men la till mer ärtor, lät ärtorna både ligga i blöt och både koka längre, än receptet. Det vart riiiiktigt, riktigt gott! Och så kryddade jag med timjan och inte mejram. Härligt att min första ärtsoppa vart så lyckad, så supergod! Det här gör jag om!

Och idag så vart våran diskmaskin äntligen lagad, så no more handwashing! :D 

Strax är det dax för en het dusch och lite mer Rome-gluttande från übah-sköna soffan! 

Ha en finemangs kväll alla snällingar och skriv gärna på protestlistorna för att stoppa mass-avlivningarna på herrelösa hundar i Rumänien och Bosnien/Herzegovina (klicka på länken bara så kommer du dit!!!)

Rumänien protestlistan

Bosnien/Herzegovina protestlistan
Info: 
http://www.occupyforanimals.org/bosnia--herzegovina-on-3rd-of-october-2013-the-parliament-will-vote-on-whether-to-implement-the-romanian-model-or-not---if-they-too-will-kill-all-homeless-dogs-2-weeks-after-capture.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar