fredag 13 september 2013

Otursdagen

Jag hade väl vart medveten om det, att det var otursdag idag men det har inte gjort nåt att man inte tänkt på det sådär. Jag har inte råkat ut för några otrevligheter, tvärtom, har haft det riktigt bra. I två dagar nu så har min praktikplats haft konferens; planeringsdagar, förlagda i Norrköping och majoriteten av personalen har sovit över på Elite Grand Hotel nere vid Strömmen. Fika, lunch och middag har intagits på Bishops arms, stället som vi har funderat länge på att besöka. Kan ju inte säga att jag är speciellt imponerad över maten, högst medioker och jättetråkig fika. Och med tanke på den vackra exteriören så tycker man att interiören borde matcha men icket. Jättetråkiga lokaler. Tur det i alla fall har vart jättetrevligt och intensiva dagar. 

Igår hade vi även en dryg timmes rundvandring där jag agerade guide och berättade om Norrköping, historia, anekdoter och lite kring hus och platser. Det verkade som att gänget tyckte om det. :D Innan middagen som avslutade kvällen, hann jag även med att slinka in hemma och umgås med älsklingen. 

Efter dessa intensiva dagar är man nu lagomt mör. Tacksamt nog hade vi lite hemmagjorda piroger i frysen som jag tänkte bara värma på, och en sallad till det. Smart och skönt att ha sånt i frysen som man vid tillfälle bara tar fram och tinar upp när man bara inte oooorkar laga mat. Eller är sugen på att köpa ute-mat. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar