lördag 26 oktober 2013

Snuskerier och falsk marknadsföring

Tog ju och beställde lite kläder från Ellos härom sistens. Jag gillar ju rosa så när jag hittade koftan som du ser högst upp i dubbel-bilden tänkte jag "yes", välkommen hem! Döm om min förvåning när man öppnar paketet och ser... ja, kika på den nedre delen av bilden! Snacka om skillnad! Har inte ljusat upp eller mixtrat med någon av bilderna. Jag skulle vilja kalla det här klart fall av falsk marknadsföring och nu får man betala returkostnaden på skräpkoftan som inte alls såg ut som på bilden! MORR!

Igår var jag på en jättespännande föreläsning med Tor Wennerberg som pratade om anknytning och relationer. Himla intressant synd bara att det vart så mycket strul med ljudet/mikrofonen och lokalen var jättedålig när ljud hördes in jättetydligt från de andra konferenserna. 

 

Sedan så upptäckte jag en vidrig detalj på stället vi var på; Brigaden i Linköping. Jag är ju fjompsig av mig ibland, ja jag erkänner men jag har anledning att vara det.  Hur som helst, deras toaletter var ju helsnuskiga! Kolla bilden! Om det ser ut så här på dassen, som gästerna vistas i, hur ska det då inte se ut på personaltoan och i köket?! Så jag skippade faktiskt att äta, gratislunch till trots. Huuur kan man missa jättespindelväven?! 


Idag är jag gräsänka när maken är och spelar Warhammer med sin kompis så då passar jag på att ta det soft, ska också passa på att börja baka till måndagens fika. Egentligen ska det vara fika på tisdagar men jag ska med min ena handledare på en utbildning så då sa hon att jag måste flytta på fikat så då gör jag det. Jag ska göra 2 sorters bröd och sen till tisdag eftermiddag ska jag baka en god morotskaka så att de som inte är på bygget på måndag och får smaka gobröd, de får iaf smaka morotskaka på tisdan.  

Ptja, det var väl allt för nu, typ. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar