torsdag 7 november 2013

Holy crap!

I helgen köpte jag, sugen på julmys som man är, Lokas nya vatten med smak av pepparkaka. Påstår de iaf för inte fasen smakar det pepparkaka! Direkt när man skruvat av korken och sniffade lite på vad det luktade, så insåg man att fan där torskade man 20 kr. Jag drack inte ens upp vattnet... Hur ska man då beskriva smaken...? Mja, konstgjord ingefära typ. Ingen höjdare alls. Nej, tacka vet jag hembakta pepparkakor OCH bubbelvatten- fast helst tar man ett stort glas iskall mjölk till. Ja, iofs så kan man ju mumsa på goa, hembakta lussebullar med till iskall mjölk (nu är det bara någon vecka kvar tills julbaket får påbörjas!)

Idag har man iaf vart delvis på hemmaplan, var bara 2 timmar på praktikplatsen innan man åkte hem till Norrköping. Klockan 13:00 började ett seminarium om papperslösa där bland annat enhetschefen från i somras var, som man snackade lite. Han undrade om man skulle jobba julen hos dem nej sa jag men jag berättade att jag däremot skulle söka extrajobb som de annonserat ut som påbörjas i januari. Vi hann snacka lite mer i pausen och han berättade mer om sina planer. En kursare undrade även på vägen ut, efter seminariet hur det var att jobba där och jag sa som det var, att det var det bästa sommarjobb jag haft och att jag bara kunde rekommendera det! Sååå, i helgen blir det att söka extrakneg. Hoppas man får det för det finns bara 6 platser... 

NU väntar dock ett bad och att fru J kan få tvätta bort krigsmålningen så man ser ut som folk igen! Heippa hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar