söndag 17 november 2013

Pajko kappa redan

Illa asså. Min nya, fina höstkappa har redan tappat en knapp. Hur tusan kan det vara möjligt, det är inte som att den är tight ens, utan rätt så rymlig eftersom jag vill kunna få plats med en jumper undertill. Djävla skräp-ellos. Sååå... det blir att sitta och sy i en knapp ikväll framför tv. Snart åker nog strumpstickorna fram också! ;D

Nåja, jag är glad ändå. En av farmors fina, gamla novemberkaktusar har fått knoppar, inte mindre än 13 st har jag räknat till. När jag upptäckte knopparna för några dagar sedan så var de bara 3 till antalet men nu är de alltså 13. Blommorna blir vita i botten och rosa utåt. Jättesöta!

Idag boooorde jag läsa 2 engelska, vetenskapliga artiklar men det är sååå tråkigt så jag hittar på allt möjligt för att slippa det. Kallas visst flyktbeteende.. ;) 

Bilden föreställer inte min novemberkaktus men typ så här
 kommer det att se ut i vardagsrumsfönstret ganska så snart... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar