söndag 24 november 2013

Sniff och snörvel

I torsdagsmorse så var jag inte såå piggelin men jag masade mig till Linköping och praktiken i alla fall. Väl där hann man inte göra så jättemycket nytta, bara vara med på ett möte och skriva två journalanteckningar och sen fick jag inse att frysa och svettas om vartannat och varma ögon= feber. Så det var bara att packa sig hemåt. Sov någon timme under dubbla täcken med pälsklingarna intill innan min älskade man kom hem. Under kommande natten drog jag ytterligare 12-13 timmar nattsömn. Det behövdes vill jag lova för på fredagkvällen så vankades det Black Sabbath!!! Friends arena stod värd för det gamla Birminghambandet. Mitt humör var inte på topp med förkylningsbasilusker i kroppen, fick preppa med pamol flera ggr under dan- fasen att jag tänkte missa Black sabbath nu när vi väntat och längtat sååå länge på den här dan. 

Och vilken härlig spelning dåååå!!!! Sen strunt samma att en reporter från Aftonbladet hade haft huvudet under armen när vederbörande sågade spelningen, jag ger den en starkt 4/5! Många gamla, härliga klassiker vart det och det var skojs att se Ozzy i så bra form som han var, och Geezer och Toni då, holy PIIIP vilka musiker, Tonis smäktande smekningar på guran var ju överjordiskt och trummisen som de hade, han bjöd på ett gigantiskt trumsolo på typ 10-15 minuter. Han var så snabb så man knappt såg honom! WOW säger jag bara! Vilken spelning! Vi stod hyffsat nära scenen så vi såg bra men det syns inte på bilderna... Det var nog kring en 30,000 pers där som såg Black sabbath med oss. Mötte även en internetkompis som man aldrig hade träffat irl och vi pekade på varann och utbrast "Men det är ju duuuu!" så det var himla skojs. Men ojj, vad trött man var sen, tur vi hade bussbiljetter och bussen väntade direkt efter spelningen och så åkte vi hem till Peking igen. Sen sov en annan till lunch. 





Setlist:
01. War Pigs
02. Into the Void
03. Under the Sun/Every Day Comes and Goes
04. Snowblind
05. Age of Reason
06. Black Sabbath 
07. Behind the Wall of Sleep
08. N.I.B.
09. End of the Beginning
10. Fairies Wear Boots
11. Rat Salad (Followed by Tommy Clufetos Drum Solo)
12. Iron Man
13. God Is Dead?
14. Dirty Women
15. Children of the Grave

Encore:
16. Paranoid


Efter det här så har man sovit och sovit, snörvlat och frusit. Så det var inte så vettigt att pipa iväg när man är sjuk men jag hade lätt gjort om det! Det blir till att dricka te med honung i tid och otid. 

Fick även ett samtal i torsdagskväll men jag orkade bara inte svara när jag hörde i periferin att det ringde, det visade sig att det var enhetschefen från sommarjobbet som ringde för att höra om jag hade lust att jobba under julen, ska verkligen fundera på det, vore inte dumt med nån extra tusing alltså... 

Nu ska jag strax ta och skutta ner i tvättstugan och hämta upp det sista. Har trotsat snor och frussenhet och tvättat och städat och haft mig så nu är det rent och fint i sedvanlig söndagsordning, sen blir det att baka lite bröd tänkte jag, i morgon väntar studiebesök på Balder och Frideborg här i stan, ska bli himla intressant. 

Här kommer i alla fall en av låtarna som Ozzy och gänget bjöd på i fredagskväll... Enjoy!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar