lördag 30 november 2013

Pepparkakor och lussebullar

Idag har jag pysslat och haft mig. Började morgonen med att ta undan gröna mattan som ser ut som en gräsmatta, på balkongen så man kunde hiva ut plåtar på kylning. Sen har jag satt upp julbelysning. Sätter ut plåtar på kylning gör jag när jag bakar pepparkakor och idag var det dags igen. Jag gjorde en dubbelsats med pepparkaksdeg i torsdagskväll så den var redo för utbak idag. Efter några timmar med pepparkaksbak så tog jag faktiskt och rymde ut på stan, mitt mission var att söka efter julpynt... Jag var nog in på typ de flesta butiker men jag kände inte riktigt att jag hittat rätt. Var nära att köpa ett änglaspel för 150:- som jag saknat meeen jag ångrade mig och ställde tillbaka det men jag lär nog köpa det ändå, nostalgisk som jag är. Vi hade ett sånt hemma när jag var liten. 

Så här vart i alla fall pepparkaksberget, det ser mysko ut för det är så ljust men det vart nåt knas med blixten, peppisarna är mörkare irl:


Nu sitter jag som bäst och lyssnar på julsånger och väntar på att lussebullsdegen ska bli klar för utbak sen vet jag inte om jag ids baka nåt mer idag, jag boooorde fixa lite bröd också för det är nog i det närmaste slut. Tur man lagade dagens middag redan igår, det vankas hemlagad lasagne, älsklingen som önskat sig det och självklart ser lyckliga frun till att fixa det! 


Heippa hei!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar