tisdag 6 maj 2014

Ressugen

Sedan jag hittade en fransk sångare vid namn Serge Gainsbourg så har jag totalt snöat in på hans musik. Han var ingen grann karl men vilken skön musik han gjorde då! Lite flummigt emellanåt och galet med men vojvoj... Sen förstår man ju knappt nåt av texten då jag bara läste franska under 1 år på gymnasiet men då funkar musiken som bra i bakgrunden, då man bara följer med i energin. Man blir lite sugen på att läsa franska igen.. Kanske skulle det gå bättre nu?

Den här låten skrev han till Brigitte Bardot som han hade en kort romans med. 



Vart jag ville komma med inlägget var att nu har man ju fått återigen resfeber, denna gång till Paris! Visst hägrar London fortfarande, jag MÅSTE dit igen, och till Rom men nu är mitt hjärta värkande efter att få promenixa runt i Paris. :D

Kolla bilderna nedanför, blir inte du sugen på Paris med all dess historia?!








Den säkert mest kända låten med Serge Gainsbourg och nu hans f.d. fru Jane Birkin...:


NU är det i alla fall hög tid att fortsätta med C-uppsatsen! Heippa hei!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar