tisdag 13 maj 2014

Torr hud-tips

Sedan ett antal veckor tillbaka har jag haft himla massa problem med min hud. Ansiktet har blivit rött och knottrigt och värre efter man satt på dagcremen från Lumene som varit den bästa hudkrämen för mig. Jag har testat både dyra och billiga märken men finska Lumene har som sagt vart bäst tills nu. 

Efter duschen så är min hud så torr så man flagnar och ser föööör taskig ut. Men nästan hellre det än knallröd som om man bränt sig i solen. OCH så stannar man helst inomhus så folk slipper se en. 

Såå nästan hela förra veckan gick jag utan nån creme i ansiktet OCH utan att tvätta med duschtvål i ansiktet. Under slutet av veckan började jag att i duschen smörja in mig i ansiktet med Barnängens babyolja, först lite och sedan dag för dag ökade jag dosen. Överflödet av oljan sköljer jag bort med vatten och när jag hoppat ur duschen så baddar jag liksom ansiktet med handduken för håret. Och min hud har blivit såå mycket bättre! Använder ingen dagcreme än och det lär nog dröja med det. Men summa kardemumma, Barnängens babyolja funkar då finfint som ansiktsolja. Billigare än helnaturliga oljor som ex. jojoba men det duger som budget-alternativ.

Svenska Naturskyddsföreningen rekommenderar även Barnängens babyolja som en av 20 babyprodukter för barn, resten av produkterna är fulla med läskiga kemikalier!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar