fredag 22 augusti 2014

Så det kan bli!


Jahopp, sa det det kan bli! Makens jobbarkompis orkade inte gå på Sabaton-spelningen ikväll och donerade därför sina biljetter tills förste bäste som ville ha dem och då var älsklingen snabbt framme. Så nu blir det rockkonsert ikväll för herr och fru J!


Kan inte erkänna att jag lyssnat nåt på Sabatons nya skiva, hade fått för mig att det flirtas lite väl mycket med vit- makt- musik men nu får man väl ta och lyssna in skivan då helt enkelt ge dem en chans. Ska även få se D-A-D och Amaranth eftersom de är förband. Får ta och lyssna lite på dem med då!

I övrigt har jag nu gjort 9 veckor på sommarjobbet, tiden rusade fram och det här året gäng var underbara! Eftersom jag har delegering vilket innebär att jag kan fatta egna beslut och underteckna dessa, dvs jag har förtroendet för myndighetsutövning, så kunde jag ha några sommarvikarier som jag var typ ja, inte handledare för direkt men jag var den som undertecknade deras beslut och de kunde komma och rådfråga mig osv. :D Det var spännande! Ett riktigt förtroende från högre håll. Vi sommarvikarier hade en liten AW in Black Lion Inn häri stan som tack-och-goodbye men vi kommer ses igen eftersom vi går i samma klass. 

In måndag går jag in in termin 7/7, vilket innebär att det är min Sista termin och jag är snaaaaart i mål efter lite drygt 4 år i skolbänken. När jag är klar i mitten av januari så har jag pluggat 4,5 årvarav 3,5 år på socionomprogrammet. Otroligt! Folk som kritiserar socionomprogrammet har verkligen inte själva gått den här utbildningen och har därmed inte heller förståelse för vilken bred utbildning som vi socialarbetare får! Följande kurser har jag läst, namnen säger inte så himla mycket men det kan vara en kul grej för mig att kunna i efterhand, gå tillbaka och se vad man faktiskt läst, siffrorna är antal högskolepoäng där 1 poäng är 1 veckas studier:

  • Samtal, bemötande och förhållningssätt i Socialt Arbete 7,5
  • Vetenskaplig grundkurs i Socialt Arbete 7,5
  • Social och välfärdssamhället 7,5
  • Socialt arbete som yrke och Vetenskap 15,0
  • Evidens, Utvärdering och kunskapsproduktion iSocialt Arbete 7,5
  • Utredning, handläggning och Dokumentation I Socialt Arbete 7,5
  • Människors levnadsvillkor och det Sociala verksamhetsfältet 15,0
  • Vetenskapsteori och Forskningsmetodik I Socialt Arbete 15,0
  • Verksamhetsförlagd Utbildning I Socialt Arbete 30,0
  • Professionalitet och etik i Socialt Arbete 7,5
  • Organisering och Ledning I Socialt Arbete 7,5
  • Samhälls- och beteendevetenskapliga Teorier i Socialt Arbete 15,0
  • Introduktion till välfärdsrätt 7.5
  • Välfärdsrätt  15,0

Kvar nu för mig är förutom att göra klart C-uppsatsen, endast tre kurser: 

  • Interprofessionellt Arbete och Samverkan 7,5
  • Vardagsvillkor och välfärdsutveckling 7,5
  • Barn och unga: deras livsvillkor och välfärdsstatens Institutioner 15,0

Jag har i alla fall haft ledigt en vecka i sommar och det var den hä veckan. För att inte bara slösa bort veckan så har jag haft något litet att göra varje dag så jag har klämt in exempelvis stortvätt av gud vet allt, planterat om massa blommor, tvättat alla fönstrena i vårt slott och idag blir det att dammtorka med efterföljande skurning . Det gäller att passa på och städa nu när man har orken och möjligheten. 

Vi var förresten och såg Guardians of the galaxy i 3 D på bio i Helgen. Sååå bra film och helt underbar musik!




Nu är det dags att slurpa i sig frukosten och sätta fart! :D Chop, chop!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar