fredag 17 oktober 2014

Nya tider, nya utmaningar


Nu när hösten är här och jag närmar mig slutet av min utbildning (det är bara 3 månader kvar nu) så inser jag att jag behöver skaffa mig en hobby för att få kvällarna meningsfulla. Skolböcker ska ju inte längre slukas vad som känns som dygnet runt... Sååå, jag har funderat länge och väl och kommit fram till att sticka och virka vore ju jättekul! Så sagt och gjort, igår införskaffades stickor och ett lyx-nystan bestående av bomull, akryl och alpacka! Satte igång med stickningen och oh, boy! Det är såå kul! :D Ska strax logga ur och sätta mig i soffan och dra fram stickningen (vilket jag även gjorde innan frukost hehe) Snacka om tant-varning som mitt ex Håkan sa hehe Jag hoppas min gnista håller i sig för jag hade gärna knåpat ihop en jättemysfilt till soffan i regnbågens färger. 


Helt otroligt när man tänker efter. Snart är jag i mål efter 4,5 års studier. Otroligt. Fyra komma fem års plugg. Har f.ö. fått erbjudande om fast tjänst och har haft lönesamtal så vi får se hur det går. Känns mer än skönt att veta att man har ett jobb som väntar när man går ut. Skönt att slippa söka-jobb-stressen också. Sedan kan jag inte sticka under stolen med att jag trivs med mitt jobb :D Så det känns bra, mer än bra. 

Idag är jag ledig, thank the Gods. Har haft mycket nu den senaste tiden, med hemtenta och med uppsatsen som vi hade inlämning och seminarie med opponering på i förra veckan. Fick bra kritik så nu ska vi bara fibbla lite med den så åker den in i början av november och förhoppningsvis blir det G, VG tror jag blir lite för mycket att hoppas på. Antingen blir det U, G eller VG, men jag och min kompis vi har siktat in oss på G. Så vi blir nöjda med det. 

Näe, nu ska jag ta och förpassa mig till vår underbara gigant-soffa och kolla lite på foton på släktingar och så, som jag ska köpa ramar till och sen åker stickningen fram. Ha en fin helg alla snällisar! 

Ps kolla den här underbara musikvideon. Jag kände en "alv-wannabe" en gång i tiden. Han var verkligen så här... som alvkungen i videon. *skratt* 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar