tisdag 20 juli 2010

Det finns de som har det värre




Man ska vara glad över sitt stök o alla måsten osv, det finns alltid de som har det värre faktiskt, såna som inte mår bra psykiskt, e ensamma o inte har nån, e fattiga eller nåt annat betyngande! Man har det ändå djäääävligt bra! Ta vår goa receptionist Anna-Carin som såg skitledsen ut i morse när jag kom till jobbet. Ja, då visar det sig att hon blivit bestulen på sin väska med plånka, pengar, hennes nya, fina dyr-parfym, nycklar till bil, hem, jobb, sina pärons hem osv... Som om inte det vore enough fucked up så vart hon av med sin mobil på jobbet för nån månad sedan o för ytterligare nån månad innan dess så var det nån som helt fräckt stal hennes mobil på dagtid! Den flickan har inte mycket flyt... MEN sen fick hon iaf ett glädjebesked, en tjej hade hittat hennes väska, hoppas NÅT finns kvar i den!!

Sen är det ju om man ska fortsätta på det här med glädjebesked, sjukt skönt att älsklingens ex var o hämtade sina pinaler igår så det som hon lämnat kvar det åker på tippen! Wohoo! Där åker hennes trasiga grejer, slitna gamla trosor o allt annat som man inte orkade kika på när man raffsade ihop hennes pryttlar som hon bara lämnat i svarta sopsäckar eller bara huller om buller i älsklingens garderober! :D Var f.ö. och handlade igår som sagt med syster på IKEA, köpte lite grejs för dryga 2000:-... Två taklampor vart det eftersom de lampor som e uppe nu är både trasiga o nerstänkta med färg, sen vart det mörkläggningsgardiner, en badrumshylla som man sätter på badkarskanten- himla smidigt, uhm, vad mer, jo överhyllor till billybokhyllor och en förvaringslåda för verktyg. Hade tänkt köpa gardiner oxå men de asen till IKEA designers hade ändrat stilen för mina gardiner- måste planera om här...

I övrigt har jag jobbat riktigt bra idag, vi hade bl.a. rollspel jag o min efterträdare, hon höll på att somna av tristess dessförinnan o hade även huvudvärk så jag tänkte jag måste bryta av det hela så vi körde lite rollspel o det verkade uppskattat av damen i fråga! Sen har jag kommit på en genitalisk lösning på studieekonomiproblematiken, måste slipa lite till på den först bara... ;)

2 kommentarer:

  1. Du är så klok-du har så rätt i att vi tar så mycket för givet.

    SvaraRadera