fredag 13 augusti 2010

Min älskling


Satt och pratade med min kompix Crimsonanna nyss och min formulering om älsklingens matlagingskonst var så klockren att jag måste saxa den:

"Min älskling e cool, han sa att vi kan väl testa matvete till korvstroganoffen! Han e en pionjär inom matlagning, freebasar och vågar test nytt o knuffar ut mig ur min bekvämlihetskokong för att testa nytt!"

Innan jag träffade min sötis så var jag väääldigt matkonservativ; parboiled ris till korvstroganoffen, inga grönsaker i köttfärsen mer än lök och morötter, tanken: "man följer receptet i kokboken" osv. Numer äter man köttfärssås som e mer grönsaker än köttfärs, matvete ska testas till korvstroganoffen, jag höftar o kör på känn när man gör våfflor (som blev världens goaste o matigaste o mättande våfflor jag nånsin ätit), chili con carne med massa olika o supergoda bönor osv!

1 kommentar: