söndag 5 september 2010

Buzy bee!


Oj, i helg har man hunnit med en hel del känns det som! Älsklingen var snäll o tog hand om det mesta av tvättandet i fredags *TACK älskling!!* o så var vi o shoppade både i fredags, shopping vart det också i lördags OCH även idag! Vi har hunnit köpa höstskor o stövlar, en ny tröja åt mig, bh-ar (åt mig) *skratt*, åka till shoppingområdet Ingelsta o köpa 2 st 10 kgs kartonger med kattsand efter att ha rantat runt på Coop forum o sen käka lunch/fika- älsklingen som länge suktat efter isterband o dillstuvade potatisar blev överlycklig när det serverades det på kafeterian! Jag nöjde mig med en fralla.

I övrigt har vi i helgen handlat o lagat mat, fört upp grejsimojs på vinden, diskat, städat badrum, myst och sett film. Hittade f.ö. min digitalkamera idag som vart borta sen flytten! Överduktiga jag hade helt sonika packat ner den i sin förpackning o så ner i en flyttlåda med massa andra kartonger!

Sen har man hunnit plugga massa matte o sovit rätt bra på det stora hela trots man stigit upp hyffsat tidigt varje morgon, men så har man ju gått o lagt sig tidigt i fredags, igår var vi uppe till midnatt typ o såg "Book of Eli".

Mitt humör har gått lite upp o ner inför den stundande operationen... Känns obehagligt men vad göra? Bara att gilla läget o sen e det faktiskt lika bra att få det överstökat! Älsklingen ska iaf följa med i morron bitti, han behöver inte vara på jobbet förrän vid 14- snåret så det är väldans skönt...

Nu ligger han som den badpojke han e, i badet, efter att vi ätit uuunderbar middag bestående av hans köttfärssbiffar som han snickrade ihop en supergod sås till o sen fullkornspasteskruvar!

Till helgen som kommer ska vi gå o rösta har vi tänkt, om det inte blir en sväng till svärisarna, får se hur man mår o hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar