onsdag 9 mars 2011

Livet e ljust, ja ljusare än en glödlampa t.o.m!


Igår var jag till frissan o blev jättejättefin i håret! E såå nöjd, för 600:- så vart jag ÄNNU finare än jag var när jag bodde i Stockholm! Snacka om att man går tebax till henne igen! :D

Idag har man haft både snickare, målare och granne på besök! Bjussade på kaffe åt allihopa men när fina grannen Maggan kom förbi så glömde jag bort hur många mått kaffe jag hett i bryggarn. Det blev visst jättestarkt haha ;) De ska börja måla i nästa vecka som det verkar. Det e bra för då e det folk hela tiden i lägenheten även medans vi e borta på vår kärleksresa, ja ok då, det e älsklingens födelsedagsresaokeeeejrå! ;) Grannen Maggan sa att det e heeeelt underbart i Tallinn! Så det verkar juh lovande! Men för att återgå till renoveringen, vi ska få ommålat i vardagsrummet och i sovrummet ska de måla taket och den vägg som de rev opp den ska de måla i samma färg som i resten av rummet... Förstår bara inte hur man ska få exakt samma nyans iom att det har gått några år sen det målades. Maggan uppifrån var inte nöjd med att det ska målar, hon vill juh ha tapeter! Vi måste även stuva om alla grejerna i vardagsrummet iom de ska måla väggarna o sen måste vi flytta ut från sovrummet till det lilla datarummet. O med posten kom till råga på allt, besked att hyresvärden ska höja våra hyror... Snacka om höjden på fräckhet! Men som älsklingen sa, det är juh förhandlingar årligen och hyran höjs juh varje år...

Mäklaren ringde förresten i början av veckan o sa att folk hade ringt honom angående min lägenhet o 2 st ville komma på privata visningar både idag och i morron. YEY! Det e ju lovande även om inte just nu kanske de vill ha min lägenhet. HOPPAS några penningstinna rackare vill ha den o börjar bjuda mot varann! ;D Gudarna vet att jag behöver pengarna som den student man e...

O så ringde en tjej från Coop idag. Micron som vi beställde för 1,5 v sen den hade kommit så idag efter gymet, dvs nyss, så skuttade jag in o hämtade opp micron. Den är jätteliten tycker jag, i jämförelse med vår gamla assnygga silvriga meeeeen den här funkar nog. Vilket e det viktigaste.

Idag har jag suttit och gjort klart första inlämningsuppgiften till psykologin. Det gick bra till slut. Det e bara så ja, inte direkt jobbigt men det e tråkigt att man måste skära i texten som man arbetat för att få ihop. Skriver alltid för mycket och överarbetar med massa information osv. Uppgiften handlade om kris och man skulle analysera hur det kom sig att folk reagerar så olika på en kris. Hoppas lärarinnan blir nöjd med min uppgift.

I morronbitti har jag en arbetsintervju. Hoppas, hoppas att jag får det sommarjobbet, det e på ett gruppboende har jag för mig för funktionshindrade. Det e precis denna grupp som jag pluggat om i socialpsykiatri och det verkar jättespännande! Direkt efter intervjun så har jag prov i arbetsmiljö och säkerhet så det blir att plugga ikväll o i morronbitti o sen efter intervjun.

Ps: Micron på bilden har inget med min blogg att göra... hehehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar