torsdag 9 juni 2011

STRUL!!!!!!



CSN strular och högskoleverket likaså! Jag lydde yrkesvägledaren på Vägledningscentrum- det visade sig vara fel fel fel o nu är det inte lika säkert att jag kommer in på socionomprogrammet den här hösten! Sätter mitt hopp till att de ändrar sitt beslut, annars är jag körd i 1 år... Nåja, nu har jag gjort allt jag kan, bara att vänta... Har juh bra betyg o finfint högskoleprov, funkar det inte att komma in nu till hösten, so be it. Känns bara så surt när man slitit såå hårt i skolan vilket resulterat i inte mindre än 12 st MVG, 1 starkt VG o 1 starkt G.


Nåja, har iaf ett jobb nu under sommaren. Trivs riktigt bra faktiskt! :D Första veckan var lite svår, lärde mig namnen på de boende under första kvällen men det var svårt o veta hur och vad man ska göra och när. Men de är så mysiga o goa, kommer småspringandes och vill kramas när man kommer o de vill veta när man kommer nästa gång o ska jobba osv. En av de boende brukar vilja gå ut på prommis varje dag så det brukar vi klämma in när tillfälle ges, då går vi till affären eller bara runt i området o sätter oss o myser i parken. Vi sjunger o har trevligt. Faktiskt riktigt skojs. Härligt oxå när man når fram till den mest inneslutna personen, som ler blygt men glatt mot en... Eller som när man ser hur de fullkomligt slukar maten man precis lagat o de vill ha mer! :D Min chef Monika hade rätt, jag skulle passa perfekt på den här arbetsplatsen! :) Mina kollegor är oxå riktigt mysiga, en del gillar man jättemycket redan så när en kollega ringde här tidigare idag för o höra om jag kunde ta hennes pass i nästa vecka för hon ville gå på sitt barns skolavslutning så sa jag självklart ja! Jag e ledig hela nästa vecka förutom en liten kurs. Jag borde egentligen inte tagit hennes pass för det riskerar att själpa över mig över en viss inkomstnivå o det är här som CSN strular- de tycker att jag har tjänat för mycket iom jag gjorde vinst på lägenhetsförsäljningen. Men men. Jag hoppas det löser sig.



Var iaf o kikade på nya lägenheten, fotade o filmade men det vart inte så bra, jag använde mobilen o den suger. Så jag ska göra om det hela men med digitalkameran. Den är riktigt bra faktiskt. :) Kanske att jag lägger ut lite bilder på vårt nya hem. Gudinna vad jag längtar tills vi flyttar dit, till vårt gemensamma hem- jag är juh inte den första husfrun i den här nuvarande lägenheten. Men där blir jag det! :D LÄNGTAR!!!!!!!!



Ikväll är jag även gräsänka, älsklingen avbryter sin semester för att ha fest med sitt jobb, han ska även firas som den nybakta 40-åring han e. O appropå nybakt, kanske att man tar o vispar ihop senaste lyckoskottet; morotsbröd! Oh boy vad det blir gott! Kladdigt som fan e det att baka men sååå mums! :D Men vi får se vad jag orkar o ids med i afton. Kanske man rent av tar en spelkväll nu när man köpt Sims 3 via tradera?? :)


På måndag ska jag o provträna på World class, var förbi där när jag ändå var på kurs igår i samma hus. Verkar jättefint o fräscht o inte alls lika crowded som friskis. Vem vet, kanske att man blir medlem igen i World class familjen?? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar